En un gir inesperat, Volkswagen ha decidit estendre la vida del T-Roc Cabrio, un model que semblava condemnat a desaparèixer. Aquesta decisió arriba en un moment crític per a la marca alemanya, que enfronta una reestructuració sense precedents en les seves línies de producció. El T-Roc Cabrio, un SUV descapotable, ha rebut un indult que permetrà la seva continuïtat fins a finals de l'estiu de 2027, brindant un respir tant als seus fidels seguidors com als empleats de la planta d'Osnabrück.

La planta d'Osnabrück, especialitzada en la producció de descapotables, és un dels pilars de la decisió. Encara que es planteja la venda d'aquestes instal·lacions, els treballadors han guanyat dos anys més d'activitat gràcies a l'extensió de la vida útil del T-Roc Cabrio. Aquest model, encara que no té un successor planejat, simbolitza una aposta per mantenir llocs de treball mentre Volkswagen avança en la seva transició cap a l'electrificació.

Volkswagen T Roc Cabrio
Volkswagen T Roc Cabrio

Volkswagen allarga la vida del T-Roc Cabrio, un dels seus models més arriscats

El futur del T-Roc Cabrio s'inscriu en el marc d'una estratègia més àmplia que Volkswagen. Aquest pla implica traslladar la fabricació de certs models emblemàtics, com el Golf, fora d'Alemanya. En el cas del Golf, la seva producció es mudarà a Mèxic, mentre que les línies de Wolfsburgo se centraran en versions elèctriques, com el successor de l'ID.3. Aquest moviment busca optimitzar recursos i preparar la transició cap a un futur de zero emissions.

El Golf elèctric, l'arribada del qual al mercat està prevista per a 2029, serà produït a Wolfsburgo, el cor històric de Volkswagen. Mentrestant, el Golf de combustió continuarà fabricant-se i venent-se a Mèxic i els Estats Units fins al comiat definitiu dels motors de combustió el 2035. Aquest enfocament segueix l'estratègia aplicada anteriorment amb el Beetle, mantenint viva la tradició en mercats específics mentre Europa lidera l'electrificació.

Volkswagen Golf 2024
Volkswagen Golf 2024

Tindrem T-Roc fins a 2027

La decisió de mantenir el T-Roc Cabrio també reflecteix la capacitat de Volkswagen per adaptar-se a les demandes del mercat sense abandonar les seves arrels. Encara que aquest model és clarament un cotxe de nínxol, el seu disseny distintiu i el seu públic fidel han convençut la marca de prolongar la seva vida útil. Això no només assegura la continuïtat d'un model especial, sinó que també proporciona temps addicional per negociar la possible venda de les plantes afectades.

D'altra banda, la reestructuració global de Volkswagen inclou l'anàlisi de les seves plantes menys eficients, com Dresden i l'esmentada Osnabrück. La planta de Dresden, coneguda com la fàbrica vidrada, podria enfrontar una destinació similar al d'Osnabrück en el mitjà termini, com a part de l'estratègia per reduir en 700.000 unitats la capacitat productiva de la marca.