Per molt que el Volkswagen Golf hagi perdut molt terreny en els últims anys al nostre país, el compacte alemany continua sent l'autèntica referència en el seu segment i el mirall en el qual es miren la immensa majoria de marques generalistes a l'hora de posar a la venda un model d'aquesta categoria.
No és casualitat llavors que, en un dels principals mercats europeus, l'alemany, aquest compacte continua sent un dels models més venuts, entre altres coses a més perquè, mantenint aquest disseny neutre que li ha donat sempre tants èxits, la marca ha sabut anar a poc a poc adaptant-se als nous temps a través de diferents propostes mecàniques.
Si bé és cert que encara no és oficial, tot apunta que l'actual generació del Golf serà l'última que compti únicament i exclusivament amb motors de combustió, pel que no seria estrany que la pròxima generació passés a ser també un golf 100 × 100 elèctric.
En qualsevol cas, la marca acaba d'actualitzar-lo amb petites millores en molts apartats, i, encara que no se saben els preus que tindrà el nou Golf al nostre país, ja se saben els que tenen al mercat alemany, pel que més o menys es pot intuir que preus tindran també al nostre país.
El nou Volkswagen Golf no serà barat
Com no podia ser de cap altra forma tenint en compte que és un model que sempre s'ha situat un esglaó per sobre dels seus rivals generalistes, el nou golf no serà un model precisament barat. La seva versió d'accés a Alemanya frega els 30.000 €, mentre que la versió més ben dotat frega els 40.000 €, amb diferents versions entre mitjans amb fins a quatre nivells d'acabat i quatre propostes mecàniques.
Pel que es refereix als seus motors, la marca alemanya ha optat per dues opcions. D'una banda un motor de gasolina 1.5 TSI de 115 cavalls de potència que es pot associar a una transmissió manual i, alhora, a una transmissió automàtica DSG, que en aquest cas arriba alhora associada a un sistema de micro hibridació que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT. D'altra banda, el mateix 1.5 però en aquest cas de 150 cavalls, que també en la versió amb canvi DGS arriba amb motor MHEV.