El Volkswagen T-Roc és un dels cotxes més venuts de Volkswagen i, perquè pugui seguir sent-ho, els Wolfsburgo, han abordat ja amb ell el rentat de cara que apliquen als seus models d'èxit quan arriben a la meitat de la seva vida comercial. Hi ha, tanmateix, una important novetat: sota el capó, els Volkswagen T-Roc amaguen una sorpresa.

 

Una sorpresa anomenada TSI Evo 2

Sí, és un motor. En concret, un dels més moderns dissenyats per, Volkswagen, la gran marca alemanya generalista. Es tracta d'un propulsor que millora aquell primer TSI Evo de cicle Miller equipat amb un turbocompressor de geometria variable i desactivació de cilindres ACT. Ho fa gràcies a un nou sistema d'injecció directa de gasolina que augmenta la pressió fins als 250 bar i obliga, clar, a reforçar les parets dels cilindres per reduir les friccions i augmentar l'eficiència. El sistema de desactivació de cilindres també es retoca i ara es diu ACTplus

Què fa el ACTplus?

Quan el TSI Evo 2 es troba a baixa i mitja càrrega, el segon i el tercer cilindre es desconnecten. El catalitzador s'ha renovat també i, en no incloure ni pal·ladi, ni rodi ni platí, és més barat. Amb tot això, es redueixen els consums i es guanya en eficiència. Aquest motor, encara que no sigui elèctric, és el futur: Volkswagen l'utilitzarà en tots els seus models PHEV. En suma, adeu al 1.4 TSI de 150 CV i adeu també als PHEV de 245 CV, que assoliran ara, i gràcies al nou motor que incorpora el Volkswagen T-Roc, els 272 CV.