El Volkswagen Golf és una institució: amb 48 anys i 8 generacions a la seva esquena, és un dels compactes de referència al continent. No obstant això, els canvis que viu la mobilitat i la revolució verda posen el seu futur en dubte.

Volkswagen Golf

Adaptant-se a poc a poc

De moment, el Golf ha incorporat ja opcions MHEV a les motoritzacions que ofereix, però no hi ha una versió elèctrica. Aquesta circumstància, fa que alguns dubtin sobre la continuïtat d'un cotxe que, a més, no funciona massa bé en vendes durant els últims mesos. El seu preu, que ronda els 30.000 euros i la moda SUV fan que el Golf no sigui avui una de les primeres opcions llaura qui pensa a renovar un cotxe. Amb tot, manté la seva quota de mercat: a Espanya, durant aquest mes de juliol, va seduir a 461 persones i, en el que portem d'any, a 3.142- Avui, el Golf ocupa el lloc|parada 51 en el rànquing dels 100 cotxes més venuts des de l'1 de gener.

La marca sembra dubtes

De moment, en Volkswagen no diuen res sobre si veurem o no una novena generació del Golf. Thomas Schäfer, conseller delegat del Grup Volkswagen, s'ha limitat a dir que no s'ha pres cap decissió, Sigui com fos, el que sembla clar és que, si la novena generació arriba, serà amb versions elèctriques. De tota manera, no seria cap drama: en els últims 48 anys, el Golf ha canviat molt i rebatejar a qualsevol dels Volkswagen ID com ID Golf seria molt senzill. Tot depèn de si Volkswagen considera que el nom "Golf" és un actiu prou valuós.