Per molt que la immensa majoria de fabricants estiguin apostant pels cotxes 100 × 100 d'elèctrics, saps molt bé el fabricant estan assentats a les carreteres europees com és el cas de Volkswagen, Mercedes, Peugeot o Kia que un dels motors que està guanyant cada vegada més acceptació de les carreteres del vell continent és el motor híbrid endollable.

Si bé és cert que aquest tipus de mecàniques segueix estant per sota de les mecàniques de combustió tradicional i de les híbrides auto recarregables és el que es refereix a quota de mercat, es posiciona com una opció perfecta per a aquells conductors que volen apostar pels avantatges d'un cotxe elèctric però, alhora, no volen renunciar als avantatges d'un cotxe de combustió.

 

En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que aquest tipus de models han avançat molt tecnològicament en els últims anys, i que ara la immensa majoria d'ells, sobretot els de marques potents, compten amb una autonomia elèctrica que se situa per sobre dels 100 km, una xifra que permet no gastar ni una gota de gasolina en la immensa majoria dels trajectes diaris o setmanals deixant així el motor de combustió per als llargs viatges durant els caps de setmana o vacances.

El Volkswagen Tiguan té 125km d'autonomia elèctrica

És cert que aquest tipus de mecàniques necessiten carregar la seva bateria a través d'un carregador com ho fan els elèctrics, i que per tant no té cap tipus de sentit fer-se amb un cotxe d'aquestes característiques i voler esprémer al màxim la seva bateria sense instal·lar abans un carregador a casa o al garatge. Embargament, si existeix aquesta opció i no volem comptar amb un cotxe i amb certs desavantatges a l'hora d'afrontar un llarg viatge, els PHEV són la millor opció.

 

Dins de la cada vegada més oferta de models amb aquest tipus de motor que podem trobar actualment a Espanya, segurament una de les millors opcions quant a relació qualitat preu per a aquells que busquin un SUV PHEV és el nou Volkswagen Tiguan, entre altres coses perquè aquest model pot presumir de ser el SUV PHEV amb més autonomia actualment a Espanya, amb una xifra de 125 km segons el cicle d'homologació WLTP.

Tenint en compte que aquest cicle d'homologació realitza una mitjana dels quilòmetres disponibles, és important saber que, si utilitzem de forma habitual la bateria per moure'ns per entorns urbans a baixes velocitats, la xifra pot ser fins i tot més gran.