Volkswagen és una de les marques que històricament sempre ha pogut presumir de tenir una quota de mercat més gran, especialment a Europa, on els seus models, situats a mig camí entre generalistes i prèmium, s'han caracteritzat per ser opció és realment molt reeixides en tots i cada un dels segments en què han participat.

En aquest sentit, al contrari del que pugui semblar tenint en compte que molts associen novetats i tecnologies a un altre tipus de fabricants, la marca alemanya és una de les que més està apostant en els últims temps per una tecnologia que està cridada, en principi, a ser clau en la indústria de l'automòbil dins de tot just molts anys: els diferents nivells de conducció autònoma.

 

No són precisament pocs els que asseguren que, encara que avui dia pugui semblar una cosa massa futurista i fins a un punt perillós, en un futur segurament l'habitual serà que els cotxes es condueixin sols, i no tan sols com passa ara en autovies i autopistes sinó també en tots i cada un dels trajectes urbans on la dificultat en aquest sentit és molt més gran.

Volkswagen està provant una tecnologia que no és fàcil d'amortitzar

El cas de la marca alemanya, Volkswagen està treballant ja en un projecte en aquest sentit, un projecte que està en fase de proves de la mà del model Gen.Urban que, si bé és cert que és un model 100 × 100 elèctric amb unes dimensions molt semblants al del ID.3 i que per tant es podria convertir tranquil·lament en el seu substitut, des de la marca deixat molt clar que no és un model que vagi a entrar en fase de producció sinó que es tracta tan sols de l'opció més interessant per dur a terme aquestes proves de conducció autònoma de nivell quatre.

 

De moment aquestes proves s'estan realitzant en una ruta fixa als voltants d'una de les seus més importants de la marca, per la qual cosa tampoc no es poden treure gaires conclusions en aquest sentit, però és més que evident que, si una marca tan potent com hi ha Volkswagen interessada en aquest tipus de tecnologia és perquè sap molt bé que hi ha futur en ella.

El problema en aquest cas és que, sent una tecnologia tan cara, és molt probable que encara falten molts anys perquè pugui acabar sent rendible.