Volkswagen sempre s'ha caracteritzat per ser un de les marques generalistes que millor s'ha sabut adaptar a les necessitats de cada moment quant al seu catàleg i a les tendències en la indústria.
Així, com no podia ser de cap altra manera, tal només fa falta fer un cop d'ull a l'oferta de models que té ara la marca alemanya per adonar-se'n que els SUV passen per ser una de les carrosseries més nombroses dins del seu catalogo, amb diferents opcions quant a mida així com també quant al tipus de mecànica.
Això sí, tal com estan fent algunes marques generalistes i la immensa majoria de marques prèmium, en Volkswagen, per molt que hagin apostat clarament pels SUV en els últims anys, no han abandonat, o almenys no del tot com si que han fet en marques com Seat, Renault o Opel, a aquells conductors que continua apostant per les berlines, un tipus de cotxe que havia estat molt popular a Europa abans de l'arribada dels SUV.
Si bé és cert que Volkswagen s'ha carregat al Passat en la seva versió de berlina, un model que és possible que torni en un futur en forma de model cent per cent elèctric, la marca continua tenint l'Arteon com el seu representant en el segment de les berlines esportives.
El Volkswagen Arteon continua sent una opció interessant
Amb un disseny esportiu però elegant com sol ser habitual a la marca alemanya, aquest Arteon passa per ser una opció per a aquells que busquen un model amb una dinàmica de conducció pròpia dels models 'de tota la vida', és a dir, allunyada de la dels SUV, molt menys dinàmica a causa del pes més gran d'aquest tipus de cotxes que impedeixen de dur a terme una conducció atrevida i esportiva. En el cas de l'Arteon, el seu dinamisme és un dels seus millors arguments de venda.
No és evidentment un esportiu a l'ús, però és una berlina amb què es pot viatjar tant de forma molt relaxada com amb certa espurna als peus, entre altres coses perquè compta amb una varietat de motors interessant.
La versió d'accés arriba amb un 1.5 de gasolina TSI de 150 cavalls de potència associat en el seu cas a una transmissió manual. Una versió que, amb descomptes, es queda per sota dels 40.000 euros. Tanmateix, tenint en compte que no és un model barat, val la pena invertir una mica més i anar a buscar la versió dièsel de 150 cavalls de potència associada a un canvi DSG de 7 velocitats.
A nivell d'equipament arriba ja més que ben dotada en tots els sentits, per la qual cosa, per molt que en Volkswagen sàpiguen que no serà en cap cas el seu model més venut, sí que saben que aquest Arteon continua sent una opció interessant per als que no volen saber res d'un SUV.