Un dels principals objectius que tenen a Volvo, sinó el principal, és el de convertir-se en una marca cent per cent elèctrica més aviat que tard. En aquest sentit, com no podia ser de cap altra forma, la marca sueca està començant a reforçar el seu catàleg amb models elèctrics que, de fet, passen per ser de les millors opcions en els seus respectius segments.

Però segurament el model elèctric de Volvo que més crida l'atenció per la seva excel·lent relació qualitat/preu és el SUV més compacte de tots, el EX30. En aquest cas, al contrari del que han optat en altres marques prèmium, els suecs han vist en el segment B-SUV una molt bona manera d'ampliar la seva nòmina de models amb motor elèctric, entre altres coses perquè és un dels segments més reeixits a Europa.

 

Tenint en compte que els que van contra|a buscar un model d'aquestes característiques busquen un cotxe amb què moure's de forma habitual per entorns urbans i interurbans però al seu torn amb prestacions per afrontar viatges en carreteres i autopista sense problema, el EX30 es posiciona com una opció molt interessant.

Volvo fa del EX30 un SUV molt temptador

Sobretot tenint en compte que, malgrat ser un model prèmium, alguna cosa que es fa evident en la seva qualitat, en la seva tecnologia i en els seus acabats, té un preu amb què competeix sense problemes amb models generalistes també amb motors EV com és el cas del Peugeot 2008 o el Kia Niro.

Tal com podem veure al configurador de Volvo, la versió més senzilla d'aquest EX30 té un preu de partida de poc més de 36.000 euros. Si a aquest preu se li apliquen els ajuts del Pla MOVES, el preu de partida es queda per sota dels 30.000 euros, un preu que l'iguala a opcions generalistes.

 

Quant a la seva versió d'accés, arriba de sèrie amb un motor de 240 cavalls de potència i una bateria de 51 kWh que li permet tenir una autonomia homologada de 344 quilòmetres, una xifra que evidentment pot ser superior si tan sols es condueix en entorns urbans.

No seria estrany llavors que, sense arribar a les xifres de vendes de models de combustió com els XC40 o XC60, aquest EX30 es convertís en una de les opcions més venudes dins del catàleg de la marca sueca al nostre país i, sobretot, als països europeus en els que els EV tenen molta més presència.