Com passa en tantes altres indústries, les tendències acaben marcant totes i cada una de les decisions que es prenen en tota mena de fabricants, ja siguin fabricants low-cost o fabricants prèmium com és el cas de Volvo.
En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que la tendència a Europa en els últims anys no ha estat altra que la dels SUV, un tipus de cotxe que està guanyant cada vegada major quota de protagonisme en diferents segments i que s'ha convertit en la primera opció per a la immensa majoria de conductors al nostre país i a Europa.
Si bé és cert que en un primer moment aquest tipus de model es van associar a marques prèmium i arribaven de la mà de mides considerables, avui dia es poden trobar SUV de tota mena de marques i a tota mena de mides, models que s'han guanyat l'acceptació del públic europeu per arguments com una suposada comoditat més gran tant a l'hora d'entrar i sortir com de conduir així com sobretot en l'apartat d'estètic.
Volvo deixarà d'apostar per les berlines familiars
L'auge d'aquest tipus de carrosseria ha provocat ja la pràctica desaparició de dues de les carrosseries més populars a les carreteres europees històricament parlant: els monovolums i les berlines. Això sí, hi ha certs fabricants, especialment els prèmium i alguns generalista, que continuen apostant per les berlines, però no és cap secret que les vendes no arriben en aquest segment sinó en els diferents segments protagonitzats pels SUV.
No és casualitat llavors que una marca com Volvo, que sempre s'ha situat un petit pas per darrere de les prèmium alemanyes quant a xifres de vendes, busca maximitzar els seus beneficis en els propers anys, per això, sense fer-ho a un oficial, ja han deixat molt clar que deixen d'apostar per una carrosseria que històricament els havia donat moltes alegries: les berlines familiars.
Tenint en compte les xifres de vendes d'aquest tipus de cotxes en els últims anys resulta lògic, sobretot comparant-les amb les dels SUV, que el fabricant suec hi vagi a deixar d'apostar, però no deixa de ser curiós que sent models més eficients, menys pesades, més segures, més barats quant a manteniment i fins i tot més bonics per a molts, les berlines familiars vagin a desaparèixer del catàleg de la marca sueca.