El Volvo EX30 pot presumir d'haver-se convertit en un dels principals motius d'alegria per a la marca sueca a Espanya i a Europa des que aquest petit SUV elèctric es va posar a la venda a les carreteres del vell continent.
Un model que, això sí, si bé és cert que forma part del catàleg d'una marca europea com és Volvo, en aquest cas una marca sueca, com passa amb tants altres cotxes que estan triomfant en els últims anys a Europa, no es fabrica al vell continent, sinó que es fabrica a la Xina, i això ha començat a ser un problema molt seriós per a la marca.
I és que no és que sigui cap secret que el Volvo, que des de fa ja uns els anys que forma part del gegant asiàtic Geely, ha estat una de les marques afectades pels recents aranzels imposats per part de la Unió Europea a tots aquells cotxes que es fabriquen a la Xina, en concret un aranzel addicional del gairebé 20 % que, paradoxalment, no ha provocat un descens de les seves vendes, sinó més aviat el contrari.
Volvo canviarà la fabricació del EX30
És més, aquest Volvo pot presumir d'haver estat en el passat 2024 el segon cotxe fabricat a la Xina amb més xifres de vendes a Europa, tan sols superat pel MG ZS, el rei xinès a Europa, a més de convertir-se en ni més ni menys que el cotxe elèctric més venut a les carreteres del vell continent en el passat 2024, fent evident que l'aposta de la marca sueca amb aquest model ha estat tot un encert en molts sentits.
Veient precisament que el seu èxit està sent més que notable, a Volvo van prendre una decisió més que intel·ligent, o que almenys encaixa millor nivell empresarial, que no és cap altra que la de traslladar la fabricació d'aquest model a terra europeu, en concret a Bèlgica.
D'aquesta manera, al marge de saber fins a quin punt les diferències en el cost de fabricació poden afectar al preu final d'aquest model, Volvo s'estalviarà així pagar els aranzels que implica vendre a Europa un cotxe que es fabrica a la Xina, uns aranzels que van arribar de la mà de les autoritats europees per intentar frenar l'auge dels cotxes xinesos però que, almenys de moment, sembla que no ha donat el resultat que les grans europees, japoneses i americanes esperaven.