Volvo acaba de presentar el nou EX90. Un model que arriba per rellevar a l'XC90, que dirà adeu al mercat, i que mostra tot el que la marca sueca aquesta per oferir. Un disseny futurista i la màxima tecnologia en un model que arribarà al mercat el 2023.
Aquest model ve a ser la versió elèctrica del Volvo XC90. Compta amb pràcticament les mateixes mesures. Les seves dimensions són de 5.037 mm de llarg, 2.113 mm d'ample i 1.747 mm d'alt, amb una distància entre eixos de 2.985 mm i un maleter de 365 litres ampliables fins als 1.915 l. A més, compta amb un buit al frontal que afegeix 37 litres de capacitat d'emmagatzematge.

Volvo presenta l'EX90, el substitut de l'XC90
Quant al seu disseny, destaquen elements que reforcen la seva aerodinàmica com els mànecs inserits a les portes. En aquest sentit, aconsegueix un coeficient aerodinàmic de 0,29x. I també podrem triar llantes d'aliatge aerodinàmiques de 21 o 22 polzades.
Ja a l'interior d'aquest nou Volvo EX90 trobem espai per a set passatgers repartits en tres files. I també un disseny molt minimalista en el qual regnen dues pantalles digitals. Una d'elles és per al quadre d'instruments en la que podrem comprovar detalls com la ruta, la velocitat o l'autonomia. L'altra és per al sistema multimèdia. Té 15 polzades i compta amb tecnologia 5G de sèrie.

Quant a l'equipament no visible a simple vista tindrem un mode de conducció assistida. I encara que no tindrà conducció autònoma, compta amb un sistema de sensors LiDAR situat sobre el parabrisa, 5 radars, 16 radars ultrasònics i 8 càmeres que atorguen una vista 360º. És capaç de detectar vianants i ciclistes fins a 250 metres de distància o elements petits a 120 metres.
La millor tecnologia i tres variants mecàniques per al nou Volvo EX90
També trobarem radars a l'interior que permeten detectar el seu s'han quedat a l'habitacle persones o animals quan tanquem el cotxe, així com un avançat sistema capaç de detectar la fatiga del conductor. Aquests detectors també són capaços d'activar el climatitzador automàtic. I no falta un sistema de bloqueig, desbloqueig i engegada a través del telèfon mòbil.

En l'apartat mecànic, aquest nou Volvo EX90 estarà disponible en tres versions. En les tres equipa una bateria de 107 kWh de capacitat neta.
La primera desenvolupa 300 kW (408 CV) i 770 Nm de parell màxim. Accelera de 0 a 100 km/h en 5,9 segons i aconsegueix una autonomia de 600 km. La segona desenvolupa 370 kW (503 CV) i 910 Nm de parell màxim. Accelera de 0 a 100 km/h en 4,9 segons. No s'ha donat a conèixer l'autonomia. La tercera desenvolupa 380 kW (517 CV) i 910 Nm de parell màxim. Accelera de 0 a 100 km/h en 4,9 segons i aconsegueix una autonomia de 590 km.
En tots els casos la velocitat màxima és de 180 km/h i s'associen a un sistema de tracció total. A més, compten amb un carregador de bord capaç de suportar potències de càrrega d'entre 50 i 250 kW. Gràcies a això pot aconseguir un 80% de bateria en un punt de càrrega ultra ràpida en només 30 minuts. I als mercats en els quals està permès pot actuar de generador gràcies a una tecnologia de càrrega bidireccional.