Volvo sempre s'ha caracteritzat per ser un fabricant associat a conceptes com a seguretat, disseny i qualitat als seus cotxes. Tres conceptes que evidentment continuen aplicant a la marca, com l'han aplicat també durant molts anys respecte a models que realment són molt alts lluny de l'asfalt.

I és que es pot tenir en compte que, si bé és cert que la immensa majoria dels mercats del sud d'Europa els models contracció a les quatre rodes i amb veritables capacitats de tot terreny tot just tenen presència, als mercats del nord Europa com és el cas del mercat natal de Volvo, Suècia, els models amb tracció a les quatre rodes són en molts casos indispensables per a molts suecs, així també com per a altres conductors com poden ser els noruecs, danesos, alemanys, etc.

 

No és casualitat llavors que la marca sueca hagi decidit llançar una versió molt interessant segurament molt inesperada per molts, el nou EX30 Cross Country, és a dir, una versió molt més aventurera del seu SUV elèctric que continua adoptant l'històric nom dels famosos tot terreny de la marca.

Tenint en compte que en mercats o consum dels més favorables referent a la implantació del cotxe elèctric i que, a més, molts conductors tenen la necessitat de comptar amb un model que no tingui cap problema a l'hora de poder circular als terrenys més complicats i sobretot per sobre de neu i gel, és lògic que la marca hagi apostat per un model d'aquestes característiques.

El Volvo EX30 Cros Country és una opció top, encara que no serà barat

Si bé és cert que en aquest cas no se saben encara els preus que tindrà aquesta versió a Espanya, es pot tenir en compte que segurament se situarà per sobre de la versió més top que ja podem comprar actualment al nostre país, per la qual cosa podria fregar tranquil·lament els 60.000 €.

 

A canvi tindríem una versió que arriba amb un conjunt mecànic amb un motor elèctric en cada eix que acaba oferint una potència de més de 425 cavalls juntament amb una bateria de 69 kW hora que permet que l'autonomia homologada sigui de 427 quilòmetres, una xifra més que raonable per a un model de les seves característiques i de la seva mida.

Les modificacions tant estètiques com de configuració permet que aquest model pugui circular pels terrenys més complicat sense cap tipus de problema, encara que és evident que donar a les seves característiques no serà precisament la versió més venuda a Espanya.