Com està passant en tants altres fabricants generalistes en els últims temps, a Volvo són molt conscients que, en un moment en què els elèctrics estan guanyant cada vegada més pes, apostar per doblar la seva oferta de tots i cada un dels seus models amb opcions de combustió amb opcions elèctriques no és sostenible a nivell econòmic a llarg termini.
En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que el fabricant suec és un dels que més està apostant en els últims temps pels elèctrics, un tipus de cotxe que, per molt que no s'hagi assentat com molts creien fa tot just uns anys, està cridat a ser el cotxe de referència en el futur.
Tan sols fa falta veure la gamma actual del fabricant i saber també algunes de les novetats que prepara per a un futur no molt llunyà per adonar-se que el Volvo està apostant cada vegada més pels EV, una aposta que irremeiablement va associada també a la déu d'alguns models de combustió que poden presumir de ser autèntiques icones en el seu segment.
El Volvo V90 comença el seu comiat a Holanda
Un bon exemple d'això és el Volvo V90, la versió familiar del S90 que passa per ser una de les opcions més exclusives dins de la seva categoria però que ha vist com les seves xifres de vendes no han estat les esperades per molt que sigui un tipus de carrosseria que continuï tenint cert grau d'èxit als mercats del nord del vell continent.
De moment en Volvo no han fet oficial el seu comiat, però el fet que a Holanda hagin llançat una edició especial anomenada Volvo V90 T8 AWD Plug-in Hybrid Ultra - Executive Edition és una pista clara que és un model que és cada vegada més a prop de dir a déu definitivament als mercats europeus, encara que en el fabricant asseguren que la seva continuïtat en altres mercats com és el dels Estats Units sí que podria estar garantida.
En aquest cas estem davant de la millor versió en tots els sentits d'aquest enorme familiar, un model que arriba amb una mecànica híbrida endollable de 455 cavalls de potència, una autonomia elèctrica de gairebé 90 km i, sobretot, un nivell d'equipaments i tecnologia que fan d'ell un de les opcions més top dins de la gamma del fabricant suec.
Fa falta saber, això sí, quin grau de resposta obtindrà aquesta versió nivell de vendes, pel que no seria estrany que, si amb prou feines es ven, Volvo decidís posar punt i final fins i tot abans del previst a aquest V90 a Holanda i més tard a Europa.