La presentació del nou Volvo EX90 és imminent. La firma sueca es disposa a celebrar la posada de llarg d'aquest nou SUV que es posicionarà com l'alternativa elèctrica al XC90, el tot camí més exclusiu de la marca fins ara. Però no és aquest model el que ens ocupa, sinó el projecte que Volvo té entre mans després del EX90.

Volvo es troba immersa en plena transició cap a la mobilitat elèctrica. I el EX90 és només un dels exemples de l'ofensiva que la marca té en marxa. És un dels models que posa de manifest aquest moviment estratègic. La 'E' respon que es tracta d'un model per a la gamma elèctrica. La 'X' apunta que es tracta d'un SUV. Mentre que el 90 es refereix a la sèrie, en aquest cas la 90, la que recull els vehicles més grans del fabricant.

Volvo prepara un SUV elèctric que se situarà per sota del XC40

Però els plans de Volvo van més enllà de la presentació d'aquest nou EX90. La firma prepara el llançament d'altres models elèctrics. I un d'ells serà, presumptament, l'EX30. Aquest és un dels noms que Volvo ha registrat de cara al futur. I el rebrà un nou SUV de dimensions compactes que se situarà per sota del XC40.

Volvo XC40
Volvo XC40

En aquest sentit, el llançament d'un SUV de petites dimensions és una opció que Volvo té sobre la taula des de fa temps. I el moment de donar-li continuïtat al projecte ha arribat amb l'enriquiment de la gamma de Volvo amb un tot camí elèctric per al segment B.

Es fabricarà a la Xina

Segons Håkan Samuelsson, CEO de Volvo, aquest model serà un SUV basat en una plataforma exclusiva per a cotxes elèctrics. Una base que està fabricada per Geely i que apunta que serà la plataforma SEA (Sustainable Experience Architecture). Es tracta d'una estructura modular que ha estat utilitzada per al desenvolupament del nou Smart #1.

Un altre dels detalls que es coneix és que aquest nou model serà fabricat a la Xina, que serà un dels seus mercats principals. Des d'allà s'expandirà a la resta de territoris. "Hem dit que el pròxim automòbil elèctric nou és realment el successor del nostre vaixell insígnia SUV, el XC90. Després d'això hi haurà un SUV més petit, i d'això estem parlant aquí. És molt probable que es fabriqui a la Xina, sí," ha apuntat Håkan Samuelsson.