Va ser fa ja una setmanes quan es van començar a filtrar les primeres imatges d'un dels models més esperats de Volvo, el EM90. I és que aquest model no és que tan sols tingui la particularitat de ser un model 100 × 100 elèctric, una de les grans apostes de la marca sueca per al present i per al futur, sinó que és un model amb qui el fabricant europeu opta per entrar de nou en un segment que semblava més que sentenciat, especialment a les carreteres del vell continent.
Tan sols fa falta veure les imatges per adonar-se que aquest nou model no és precisament ni un seu, ni un compacte cap berlina, sinó que és un monovolum, i no un monovolum precisament petit. Amb més de 5 m de llarg, dos d'ample i gairebé 1'90 d'alt, aquest enorme monovolum elèctric representa una aposta certament arriscada per part de Volvo.
Es pot tenir en compte que almenys de moment la marca no ha deixat clar en quins mercats vendrà aquest model, encara que sí que se sap que el primer mercat en el qual arrencaran les seves vendes serà el mercat xinès, un mercat en el qual aquest tipus de models continuen tenint molta més presència que en la majoria de mercats occidentals, sobretot en els europeus i en els americans.
El Volvo EM90, un monovolum elèctric molt top
Conscients de la dificultat que té vendre un model d'aquestes característiques a nivell mundial, a Volvo han optat per fer d'ell una de les millors opcions per a aquells que tinguin un pressupost alt. I és que tan sols fa falta veure les imatges, especialment les del seu interior, per adonar-se que no és un model precisament generalista, sinó més aviat una de les opcions més prèmium dins del catàleg de la marca sueca.
D'altra banda, es pot destacar que, més enllà de les seves qualitats i la seva tecnologia referent a equipament, a nivell mecànic aquest Volvo arriba també molt ben dotat, amb un motor de més de 260 cavalls de potència i una bateria de 116 kW hora que li permet tenir gairebé 800 km d'autonomia, això sí, una autonomia fixada de moment sota els estàndards del cicle d'homologació xinès, per la qual cosa és evident que, si s'acaba venent també a Europa, aquesta autonomia baixarà segons el cicle d'homologació europeu.
De moment no se sap els preus en els quals arrencarà aquesta nova aventura elèctrica torno, però no seria estrany que fos un dels models més cars dins del seu catàleg, sobretot tenint en compte que es tracta, juntament amb l'EX90, del model més prèmium actualment de Volvo.