Els que segueixen atentament totes i cada una de les notícies relacionades amb Volvo saben molt bé que el fabricant suec va ser un dels que es va mostrar més radical sobre el seu procés d'electrificació total. És més, els plans de la marca fins fa molt pocs n'aconsegueixen d'altres que no es convertir-se en una marca 100 × 100 elèctrica a partir de 2030.
Tanmateix, tal com ha ocorregut amb tants altres fabricants, entre ells altres fabricants prèmium com és el cas d'Audi, Mercedes i BMW, veient les dificultats que estan tenint molts cotxes elèctrics a l'hora d'aconseguir les xifres de vendes esperades, a Volvo han donat marxa enrere i han anunciat que, si bé és cert que continuen apostant pels models elèctrics, no renunciaran als models amb motors de combustió a partir de 2030.
Una rectificació que no deixa de ser lògica tenint en compte que, per molt que el fabricant suec tingui diversos models elèctrics molt interessants al mercat, la immensa majoria de les seves vendes continuen arribant de la mà dels models de combustió, i això és una cosa que sembla que no canviarà a curt termini.
Volvo llançarà una nova berlina elèctrica molt top
Però per suavitzar les crítiques en aquest sentit, coincidint amb aquesta notícia de la rectificació de Volvo sobre els seus plans a mig i curt termini, la marca sueca ha decidit començar a publicitar i a l'arribada d'un dels seus models més esperats: el nou Volvo ES90.
En aquest cas estem davant d'un model que arriba per omplir el buit que va deixar la marca després de la retirada del S90, la seva berlina més Top i més prèmium que va desaparèixer del mercat. Això sí, en aquest cas es tracta d'una berlina que arribarà de la mà d'una única versió 100 × 100 elèctrica que comptarà amb l'últim en tecnologia de la marca així com una bateria que li permetrà tenir uns 700 km d'autonomia, una xifra molt superior que té la immensa majoria dels cotxes elèctrics actuals.
De moment se sap molt pocs detalls d'aquest model, però se sap que arribarà el 2025 i que representarà a la marca sueca en el segment E de les berlines prèmium i que per tant haurà de competir contra models tan Top com és el cas del BMW Sèrie 7, el Mercedes Classe S o l'Audi A8.