Els seguidors de Volvo, una de les marques prèmium més respectades i més ben valorades a nivell mundial, saben molt bé que en uns dies no es presentarà oficialment un d'aquests models que està cridat a marcar un abans i un després en la història del fabricant suec.

I és que serà el pròxim 5 de març quan el fabricant presentarà oficialment un model que marcarà una nova era referent a berlines prèmium, especialment a berlines prèmium 100 × 100 d'elèctriques: el nou ES90.

 

Tenint en compte que el Volvo S90 sempre s'havia caracteritzat per ser el vaixell insígnia i la berlina més prèmium de la marca, que el fabricant suec hagi decidit posar punt i final a la vida d'aquest model i els seus motors de combustió i apostar per una berlina 100 × 100 elèctrica és tota una declaració d'intencions, sobretot per deixar molt clar que en Volvo volen convertir a aquesta nova berlina en un dels grans rivals de models com l'Audi A6 e-tron, entre altres.

El Volvo ES90 representarà el top de la marca en tots els sentits

Evidentment haurem d'esperar a la presentació oficial per poder conèixer tots els detalls d'aquest model, però com sol ser habitual quan falten a penes setmanes perquè la presentació oficial arribi, des de la marca ja han començat a filtrar no tan sols algunes imatges que deixen veure detalls interessants sinó també aspectes relacionats amb la seva tecnologia i les seves prestacions.

Així, ja se sap que hi haurà diferents versions d'aquest nou model, que comptarà amb potències des de poc més de 400 cavalls i poc més de 500 cavalls i que podrà arribar a comptar amb una autonomia de fins a 700 km amb una sola càrrega en les seves versions més ben dotades, xifres que el convertiran en tot un referent en la seva categoria.

D'altra banda, com sol ser habitual en aquest fabricant, Volvo ha centrament bona part del desenvolupament d'aquest model en aspectes que giren entorn de la tecnologia, la seguretat i el confort, sent un dels models més avançats tecnològicament del mercat i que, per molt que no vagi a ser precisament una opció barata, sí que serà una d'aquestes compres racionals d'aquí a un segment que està apostant cada vegada més per cotxes més luxosos i més ben dotats.