Per molt que Volvo hagi viscut segurament sempre a l'ombra de les tres grans marques prèmium europees, Mercedes, BMW i Audi, el cert és que el fabricant suec sempre s'ha caracteritzat per llançar al mercat en models prèmium molt top i amb una molt bona relació qualitat preu, a més de ser un fabricant que ha marcat sempre el seu propi camí.
Un camí que en els últims anys s'ha centrat a anar ampliant cada vegada més l'oferta de cotxes 100 × 100 d'elèctrics. En aquest sentit, si bé és cert que Volvo es va mostrar com una de les marques més ambicioses en què es refereix a la transició a ser una marca 100 × 100 elèctrica i que en els últims anys, veient les vendes dels elèctrics, han decidit apostar per una estratègia més conservadora, Volvo continua tenint molt clar que el futur passa per aquest tipus de models, per això bona part dels seus nous projectes són cotxes 100 × 100 d'elèctrics.
L'arribada del nou EX60 pot marcar el final del XC60
Bon exemple d'això és el futur EX60, un model que apunta a ser un dels millors arguments del fabricant de cara als propers anys, entre altres coses perquè serà un model que comptarà amb l'últim en tecnologia de la marca a més de ser el primer que estreni la nova plataforma dissenyada per Volvo per a la fabricació de cotxes elèctrics.
La intenció de la marca en aquest sentit és convertir a aquest EX60 en un dur rival del BMW iX3, entre d'altres, per això hi ha en central bona part dels seus recursos tant a nivell de personal, els veuré amb nòmic en aquest nou model que no tardarà gaire a arribar.
El problema en aquest cas és que, si bé és cert que les altres marques prèmium europees continuen apostant per doblar les seves apostes amb cotxes elèctrics i cotxes de combustió, no són pocs els que posen en dubte que després de l'arribada d'aquest nou EX60, el XC60, el seu model més venut a Europa, vagi a tenir continuïtat al llarg del temps.
De moment en la marca no han donat cap tipus de resposta o de pista sobre això, i tenint en compte que aquest SUV és un dels pilars de l'èxit de la marca a Europa, no seria precisament una decisió popular carregar-se'l, a Volvo han demostrat en els últims anys que no tenen por de prendre decisions realment arriscades, per la qual cosa no es pot descartar res en aquest cas.