El Cupra Formentor s'ha convertit per mèrits propis en un dels veritables protagonistes d'aquest inici d'any. Un model que és ja el tretzè cotxe més venut a Espanya, que ha aconseguit el mes de març passat acabar a cinquena plaça per davant de qualsevol Seat i un model que pot presumir de tenir-ne unes de les millors relacions qualitat/preu del moment.
De fet, malgrat que són models amb enfocaments molt diferents, no són pocs, especialment els que busquen un SUV compacte que sigui per sobre de la mitjana, els que tenen en el Cupra Formentor i en el Volvo XC40 dues opcions molt diferents entre si però al seu torn molt vàlides.
Dos models que res tenen que veure, un sent un prèmium amb una qualitat molt top per als que busquen comoditat, bons acabats i aquest aire de model prèmium que tan bé li asseu al Volvo i l'altre sent un model clarament enfocat als que busquen l'esportivitat i el disseny agressiu d'un Cupra que, per molt que els més puristes de la marca rebutgin per no ser prou esportiu, és un SUV cupè que està arrasant.
La comparativa entre dos SUV molt diferents però molt vàlids en els dos casos
El curiós és que, malgrat que tenen dissenys molt allunyats l'un de l'altre, les dimensions dels dos models són molt semblants, amb 4,4 metres de llarg en els dos casos.
També en el preu les similituds són evidents. Com veiem en quecochemecompro.es, el preu del Formentor més bàsic, el que arriba amb un 1.5 TSI de 150 cavalls de potència i canvi manual és de 32.400 euros. Per la seva part, el preu de la versió d'accés del XC40, en aquest cas amb un motor també de combustió de 129 cavalls de potència, és de 34.150 euros.
Així, per preu, cap dels dos no pot presumir de tenir un argument guanyador davant l'altre. Això sí, és evident que el Formentor és un model que destaca pel seu motor i pel seu disseny, especialment per als que busquin aquest toc més esportiu. D'altra banda, malgrat que es tracta de la versió d'accés, compta ja de sèrie amb un acabat molt complet, amb un molt bon equipament.
Al contrari, el Volvo es posiciona com un model més neutre, amb un motor menys potent i, per tant, amb també un menor consum i menys dinàmic que el del Cupra, però al seu torn amb millori materials, un equipament més prèmium i una habitabilitat millor i un interior més aconseguit.
Així, per molt que els perfils de conductor als quals van dirigits aquests dos models són molt diferents, el Cupra es presenta amb una opció més completa ja que, podent ser un model també llaura el dia a dia amb prestacions molt bones, té aquest extra d'esportivitat que no té el Volvo i que en segons quines situacions pot jugar molt al seu favor.