Volvo és un fabricant que, per molt que porti molts anys més que assentat al nostre país, fa gust molt bé que no és gens fàcil aconseguir vendes a les carreteres espanyoles, entre altres coses perquè sent com són d'una marca prèmium els seus cotxes són molt més cars que els de la resta de fabricants generalistes i, d'altra banda, té com els seus principals rivals les tres grans marques prèmium alemanyes, Mercedes, BMW i Audi, amb una quota de mercat molt més gran.

No és casualitat llavors que el fabricant suec opti de tant en tant per llançar interessants promocions, entre altres coses perquè sap molt bé que, especialment referent als seus models més senzills, són molts els que sí que estan disposats a realitzar un esforç econòmic per acabar tenint un model molt més ben dotat en tots els sentits que els models generalistes.

Això sí, es pot tenir en compte també que Volvo busca distanciar-se de les tres marques alemanyes de referència a través del preu també els seus models més ben dotats, i un bon exemple d'això és el Volvo XC90, la seva SUV de combustió de més dimensions i que compta amb diferents opcions mecàniques, sent ja la d'accés una opció molt interessant, entre altres coses perquè arriba de sèrie amb l'etiqueta ECO de la DGT.

El Volvo XC90 no té res a envejar als SUV alemanys

En concret es tracta d'un motor dièsel de 235 cavalls de potència associat a una transmissió automàtica i alhora a un sistema de micro hibridació lleugera que li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT, un dels factors de compres cada vegada més determinants a les nostres carreteres.

Es pot tenir en compte, això sí, que com passa amb la immensa majoria de motors dièsel moderns, el millor és pensar en aquest motor per afrontar llargues distàncies a velocitats altes ja que, si optem per fer ús d'aquest tipus de motor en entorns urbans amb trajectes molt curts diaris, a la llarga el seu manteniment és molt més car que el d'un motor de gasolina.

 

Com no podia ser de cap altra forma i encara que no tingui precisament ànima de tot terreny, aquest Volvo compta amb tracció a les quatre rodes, un punt al seu favor ja que pot treure'ns d'algun conflicte en algun moment determinat. Quant a l'equipament de sèrie, evidentment som davant d'un dels models més Top de la marca, pel que comptarem amb l'últim en tecnologia.

El millor de tot és que el descompte actual d'aquest model el deixa per un preu que es queda just per sota dels 80.000 €, un preu que el situa alhora per sota dels seus rivals directes alemanys, models que no té realment res a envejar.