Fa ja molts anys que des de la indústria de l'automòbil així com d'algunes institucions europees s'està apuntant que el futur de la mobilitat a les carreteres del vell continent passa pels cotxes 100 × 100 d'elèctrics. Així, si bé és cert que les pròximes eleccions europees poden acabar tombant la polèmica prohibició a partir de 2035 per als cotxes de combustió, ja hi ha alguns països en els quals s'està començant a detectar un problema que no és precisament menor i que de fet segurament molt pocs havien imaginat fa uns anys.
Un bon exemple d'això és Holanda, un dels països en els quals la penetració del cotxe 100 × 100 elèctric ha estat major a Europa però que està començant a patir les conseqüències, especialment a les seves quatre grans ciutats: Amsterdam, Rotterdam, la Haia i Utrecht.
El problema que estan causant els cotxes elèctrics a Holanda
El problema en aquest cas és que la demanda d'electricitat en general al país està sent cada vegada més superior, la qual cosa ha provocat ja que el principal subministrador d'electricitat del país li hagi deixat molt clar al govern holandès que s'han de prendre mesures, entre altres coses perquè ja s'ha calculat que la demanda actual supera l'oferta, que està provocant, com bé saben molts ciutadans de les quatre grans ciutats del país, alguns talls en el subministrament elèctric que evidentment no són bona notícia.
Si bé és cert que els últims temps molts ciutadans holandesos han decidit canviar alguns sistemes de casa seva com és el cas de deixar enrere les calderes de gas i apostar per un sistema elèctric de calefacció, bona part de la culpa d'aquest problema la tenen els cotxes elèctrics, especialment en aquestes quatre grans ciutats, i més tenint en compte que l'habitual és que la immensa majoria dels carregadors públics estiguin sempre plens, especialment entre les 17 i les 20 hores, quan molts surten de treballar i alhora quan més demanda energètica existeix.
De moment no s'ha pres cap decisió seriosa, però no és un pocs els que argumenten que segurament el millor en aquest cas seria, sent una decisió completament contrari al que s'ha venut en els últims anys, que els cotxes elèctrics no poguessin carregar-se a les grans ciutats a segons quines hores.