Fa tot just uns anys molt pocs d'espanyols i europeus coneixien Xiaomi. Tanmateix, avui dia aquest gegant de la tecnologia xinès s'ha convertit no tan sols en tota una referència al seu mercat natal, el de més volum del món, sinó també en la resta de mercats importants.

El que segurament molt pocs esperaven fa anys és que Xiaomi anés a fer el pas i entrar de ple en la indústria de l'automòbil, una indústria molt tradicional en aquest sentit i en la que les noves marques no ho tenen precisament fàcil.

Tanmateix, l'entrada en joc dels motors cent per cent elèctrics ha provocat que siguin molts els fabricants que vegin com aquesta aposta pels EV pot acabar donant molt bons resultats a nivell de vendes sempre que es produeixin productes rodons quant a relació qualitat/preu.

 

I això és el que ha fet Xiaomi amb el que és ja el seu primer model, el SU7, una berlina elèctrica que ja està a la venda a la Xina i que, com no podia ser de cap altra forma, s'ha convertit en un dels cotxes que més expectació ha generat en els últims anys. Això sí, almenys de moment, aquest SU7 tan sols s'embeni a la Xina, per la qual cosa haurem d'esperar fins a 2025 per veure-ho a Europa.

Xiaomi d'adapta al mercat amb un EREV

Però a la marca, com sol ser habitual en els fabricants de cotxes tradicionals, saben molt bé que no poden viure d'un sol model, per això ja estan treballant en 2 nous models.

D'una banda, malgrat que no té nom oficial, ja se sap que el segon model que Xiaomi posarà a la venda serà un SUV, un model que serà cent per cent elèctric i que, com ocorre amb el SU7 i el Tesla Model 3, serà un dur rival per al Model.

 

És el tercer projecte en el qual estan treballant el que clarament es diferencia dels dos primers, entre altres coses perquè sembla ser que Xiaomi no apostarà de nou per un EV pur, sinó que apostarà per un model elèctric de rang estès, un tipus de cotxe conegut com a EREV i que comptarà amb una part mecànica elèctrica i altra de combustió, de tal manera que l'autonomia serà superior als 1.000 quilòmetres sota el cicle d'homologació xinès, el CLTC, que ja se sap que és molt menys rigorós que l'europeu, el WLTP.