Dues de les grans novetats de Citroën en els últims temps han estat les noves generacions tant del Citroën C3 com del Citroën C3 Aircross. Pel que es refereix al C3, la marca francesa va prendre la decisió de deixar de banda la carrosseria dels utilitaris i apostar per un nou C3 que ha arribat de la mà d'una carrosseria tipus SUV urbà que apunta a convertir-se en un dels models més venuts dels seus segment.
En el cas de la versió Aircross, com bé saben els que s'han interessat ja per l'est model ha crescut quant a mida respecte a la seva generació anterior, comptant amb el nou llenguatge de disseny de la marca però sent un model més polivalent i més espaiós, una cosa que en teoria hauria de provocar que les seves xifres de vendes fossin millors.
Com no podia ser d'una altra forma i tal i com sol ser habitual cada vegada que una marca generalista optat per posar a la venda un nou model, les promocions d'aquestes dues opcions estan sent molt agressives perquè el seu inici comercial sigui més que notable més que positiu. Tanmateix, si es comparen les xifres de vendes que a l'hora d'aquests dos models el mes de juliol passat no passadors d'agost es fa evident que la caiguda ha estat més que notable.
Els Citroën C3 i C3 Aircross cauen a l'agost
Pel que es refereix al Citroën C3, aquest model va aconseguir 635 matriculacions el mes de juliol passat, una xifra que el va ubicar en la posició 47 en el rànquing del setè mes al nostre país. Una xifra que ha caigut aquest mes d'agost passat fins a les 508 vendes. Curiosament, per molt que s'hagi venut menys unitats d'aquest model, el C3 ha millorat la seva posició a l'agost respecte juliol, acabant el vuitè mes de l'any en la posició 32. Això sí, el fet que hagi aconseguit menys vendes és el que ha provocat que a nivell general hagi passat d'estar en la novena posició a quedar-se ara fora del Top 10, ocupant actualment l'onzena.
Molt més acusada ha estat la caiguda en vendes de l'Aircross, que ha passat de fregar les 700 vendes el mes de juliol passat ocupant la posició 42 a quedar-se just per sota de les 250 el mes d'agost, un mes en què ha caigut fins a la posició 68. Això sí, aquesta notable caiguda entre un mes i un altre no ha provocat una pèrdua de posició general, que continua sent la 40 per a la versió Aircross.
Evidentment en la marca francesa saben molt bé que es tracta de l'inici comercial d'aquests dos nous models, per la qual cosa no serà fàcil ni ràpid que acabin obtenint bones xifres de vendes. Això sí, segurament aquesta caiguda entre un mes i un altre no ha estat motiu d'alegria.