Tan sols fa falta veure alguns dels models que estan posant a la venda a Europa algunes marques xineses per donar-se compte de què, si bé és cert que els fabricants xinesos low-cost aposten per models amb una relació qualitat preu molt bona però amb un nivell de qualitat també per sota de la mitjana, les propostes de marques prèmium que arriben des de la Xina no és que siguin precisament apostes menors.

Un bon exemple d'això és un model que ja està la venda al seu mercat natal i que segurament posarà en molts conflictes models tan consolidats a les carreteres europees com és el cas del Range Rover, el Mercedes GLS o el BMW X7.

 

I és que es pot tenir en compte que aquest model no és cap altre que el nou Denza N9, un enorme SUV de la marca prèmium de BYD, el fabricant que més cotxes endollables (sumant elèctrics i híbrids endollables), ven a nivell mundial.

El Denza N9 és un enorme SUV amb gairebé 1.000 cavalls de potència

Tal com podem veure en les imatges, un dels grans arguments de venda d'aquest model és la seva imponent imatge i aquestes línies de cotxe de luxe que li sentin de meravella, encara que es pot destacar que segurament un altre dels grans arguments és el que arriba sota del capó, ja sigui en la seva versió 100 × 100 elèctrica com en la seva versió PHEV. I és que en els dos casos la potència màxima és de gairebé 1000 cavalls, amb una autonomia elèctrica de més de 150 km en el cas de la versió híbrida endollable.

 

D'altra banda, tan sols fa falta fer un cop d'ull ràpid al seu interior per adonar-se'n que el desplegament tecnològic és més que bestial, amb enormes pantalles, les millors qualitats del mercat i un nivell de luxe i confort que provoca que aquest model no tingui res a envejar a la referències més top de la seva categoria.

Falta saber ara fins a quin punt, tenint en compte que continuen sent molts els conductors que li comento no volen saber res de marques xineses per molt que no siguin marques low-cost, models tan espectaculars com aquest poden competir realment a nivell de vendes amb marques tan assentades com és el cas de les prèmium alemanyes o de la prèmium anglesa.