El mercat automobilístic global acaba de rebre un missatge contundent des de la Xina: les marques xineses no només competeixen en preu, sinó també en luxe i tecnologia. La presentació del NIO ET9 durant el NIO Day 2024 va consolidar aquesta tendència. Aquest nou model, una berlina elèctrica d'alta gamma, està dissenyat per mesurar-se cara a cara amb gegants com el Mercedes Classe S i altres berlines de luxe europees. Amb aquest llançament, la Xina reafirma la seva ambició de dominar fins i tot els segments més exclusius de la indústria.
El NIO ET9 és una declaració d'intencions. Amb el seu disseny sofisticat i proporcions majestuoses, aquesta berlina de 5,32 metres de llarg no passa desapercebuda. Encara que NIO havia revelat detalls del model mesos enrere, la seva aparició en aquest esdeveniment no només va confirmar la seva arribada al mercat, sinó també l'aposta seriosa de la marca per un vehicle que competeix amb noms llegendaris com el BMW Sèrie 7, l'Audi A8 i el Porsche Panamera. Aquestes berlines de representació són l'aparador perfecte per mostrar el poder tecnològic de les marques, i NIO vol ocupar un lloc destacat en aquest aparador.
Un nou cotxe de luxe arriba des de la Xina per competir amb Mercedes, BMW i companyia
L'interior de l'ET9 està dissenyat amb un enfocament exclusiu cap al confort. A diferència d'altres models que busquen acomodar a diversos passatgers, aquest cotxe està pensat perquè les places posteriors siguin les protagonistes. Amb seients tipus classe business, que inclouen massatges, ajustaments elèctrics i un sistema avançat d'info entreteniment, cada trajecte en l'ET9 promet ser una experiència única. A més, el vehicle incorpora un sistema de connectivitat integral, ideal per als qui necessiten combinar luxe amb productivitat.
Quant al seu rendiment, el NIO ET9 es basa en una plataforma de 925 V, una innovació que no només millora l'eficiència energètica, sinó també les prestacions. La seva bateria de 100 kWh ofereix una autonomia de fins a 650 quilòmetres, una xifra que desafia les expectatives per a cotxes d'aquesta mida i categoria. Amb dos motors elèctrics que generen una potència combinada de 520 kW i un parell motor de 700 Nm, l'ET9 pot accelerar de 0 a 100 km/h en 4,3 segons, competint en prestacions també amb esportius.
Ull al preu, és per a poques butxaques
La tecnologia juga un paper crucial en aquest model. El sistema d'amortiment autoanivellant garanteix una estabilitat impecable fins i tot en situacions extremes, com circular a alta velocitat amb una roda menys. A més, els avançats radars LiDAR integrats al sostre i els laterals reforcen les seves capacitats de conducció autònoma, posicionant-lo a l'avantguarda de la tecnologia automotriu.
El preu és un reflex de la seva exclusivitat: a la Xina, l'ET9 comença en 788.000 iuans (uns 104.000 euros). Aquesta xifra, encara que alta, està destinada a un públic selecte: líders governamentals i les elits més acabalades. Si arriba a Europa, el preu podria duplicar-se, consolidant-lo com un símbol d'estatus i sofisticació.