La Xina continua avançant amb força al mercat europeu de vehicles elèctrics, i l'última prova d'això s'ha vist al Saló de l'Automòbil de París 2024. Allà, la jove marca Leapmotor ha presentat el seu nou SUV compacte elèctric, el Leapmotor B10, que està cridat a competir de cara amb models com el Kia EV3 i el Hyundai Kona Electric. Tanmateix, aquest nou SUV xinès té un disseny que recorda al Porsche Macan, la qual cosa el converteix en una opció molt atractiva per a aquells que busquen un vehicle assequible però amb un aire prèmium.

Leapmotor, que va ser fundada el 2015, ha fet un pas més en la seva expansió global després d'unir-se al grup Stellantis en una aliança estratègica que reforça la seva aposta pel mercat europeu. Aquesta col·laboració, amb un repartiment de participació del 51% per a Stellantis i el 49% per a Leapmotor, marca el començament d'una nova era per a la companyia xinesa, que pretén consolidar-se al competitiu mercat dels cotxes elèctrics.

Leapmotor vol fer-se un lloc a Europa amb el nou B10

El Leapmotor B10 és el primer model de la marca en utilitzar la nova plataforma 'B', dissenyada específicament per a mercats internacionals. A més, incorpora l'avançada arquitectura elèctrica 'Leap 3.5', que promet millores en rendiment, autonomia i connectivitat. Aquest model, que estarà disponible el 2025, es posiciona com una alternativa més assequible a altres SUVs elèctrics, sense sacrificar en disseny ni tecnologia.

Leapmotor B10

Malgrat que Leapmotor no ha revelat tots els detalls tècnics i l'interior del B10, el que s'ha mostrat a París deixa entreveure un vehicle amb línies netes i elegants. El seu frontal destaca per tres fars LED individuals connectats per una motllura negra, mentre que la part posterior compta amb una barra horitzontal de llums que evoca el disseny del Porsche Macan. Aquest toc estètic prèmium el diferencia d'altres models en la seva categoria, fent-lo una opció molt interessant per als compradors que busquen estil sense un alt cost.

Leapmotor B10

S'esperen motors de fins a 215 CV amb autonomies superiors als 400 km

Quant a les seves especificacions tècniques, encara que no han estat completament desvetllades, s'espera que el Leapmotor B10 comparteixi característiques amb el seu germà gran, el C10. Això podria significar que el B10 estarà equipat amb un motor elèctric de 215 CV i una bateria d'aproximadament 70 kWh, la qual cosa li permetria assolir una autonomia propera als 420 quilòmetres amb una sola càrrega. A més, la seva connectivitat intel·ligent i altres prestacions tecnològiques seran punts clau en la seva oferta.

El preu del Leapmotor B10 és una de les incògnites que més expectació genera. Per fer-nos una idea, el model més petit de la marca, el Leapmotor T03, té un preu a Espanya d'uns 20.110 euros, mentre que el SUV més gran, el C10, comença en 36.400 euros. Amb aquesta referència, s'estima que el B10 podria situar-se entorn dels 30.000 euros sense ajudes, la qual cosa el col·locaria en una franja de preus molt competitiva dins del segment dels SUVs elèctrics.