El mític transatlàntic, el vaixell de passatgers més gran del món que es va enfonsar a l'Atlàntic durant el seu viatge inaugural el 15 d'abril de 1912, reapareixerà sota els auspicis de l'Imperi del Centre. El vaixell, en construcció des de 2015, es prepara per acollir els seus passatgers a fi d'any. Amb 260 metres de longitud de proa a popa, igual que l'original britànic de la White Star Line, i un pes de 23.000 tones d'acer, Pequín vol demostrar el seu paper en el futur refent una història marítima i romàntica del passat.
Aquest titànic projecte ha costat 10.000 milions de iuans (1.200 milions d'euros) i ara està encallat i en obres al llarg d'un riu a Suining, a Sichuan, a 100 quilòmetres de la costa més pròxima. El seu promotor, Su Shaojun, va afirmar a l'agència AFP que confia que atraurà de dos a cinc milions de turistes l'any. Els creueristes que obriran el ball es gastaran 2.000 iuans (256 euros) per una nit en un viatge immòbil gaudint d'una cabina amb tots els detalls de l'època que oferia el transatlàntic protagonista d'un dels naufragis més importants de la història.
Aquesta iniciativa es tracta no només d'un negoci turístic sinó un senyal que les companyies xineses estan en la primera línia de les 50 principals empreses del món, que representen aproximadament el 28% del producte intern brut mundial. Fa tres dècades, la xifra equivalent del conjunt era inferior al 5%. El 1990, no hi havia empreses xineses en aquest club selectiu; el 2020 ja mostrava la presència de 8 entre les 50 principals empreses que cotitzen a la borsa. Els guanys de la Xina s'han produït fonamentalment i en gran mesura a compte de les empreses europees, la presència de les quals en la llista multimilionària s'ha reduït de 15 a 7 en aquest període.
La tecnologia, segons un estudi de Bloomberg Economics, domina la part superior de la llista, i les empreses de petroli i adjacents de combustibles fòssils, a excepció del vaixell insígnia de l'Aràbia saudita, Aramco, han caigut.
En la mira de polítics i reguladors hi ha el grup Alibaba de Jack Ma i el gegant de la tecnologia, Tencent Holdings, que al mar de la Xina es mouen entre corrents dispars, però a la banda alta.
Sabedors del seu potencial futur en un marc d'una forta competència internacional, el màrqueting és és una eina essencial. L'aparició del Titanic 2 és un senyal que aquesta vegada no es deixaran enfonsar i acabar en el fons del mar.