Inflació als mitjans de comunicació amb notícies de reis i monarquies, però encetem Setmana Santa i el rei per excel·lència serà el de l’INRI, les sigles en llatí de Iesvs Nazarenvs Rex Ivdaeorvm, Jesús de Natzaret, rei dels jueus. I no ho serà només a les processons, sinó a les televisions, públiques i privades, i també a les plataformes i als cinemes. Quan Nicholas Ray, el 1961, va dirigir King of Kings, la cèlebre pel·lícula Rei de Reis, va oficialitzar al cinema una de les primeres grans obres cinematogràfiques amb Jesucrist al centre. Des d’aleshores, les programacions televisives aquests dies ja l’han agafat com un clàssic que proposen cada cop. Setmana Santa necessita aquest attrezzo familiar, les pel·lícules de romans i les superproduccions bíbliques.
Rei de Reis es va rodar a Castella i va tenir un èxit aclaparant. El diari britànic The Guardian destaca aquesta setmana com a través d’un altre èxit recent, The Chosen, amb Jonathan Roumie, torna a posar-se de moda Jesucrist mediàtic. El rotatiu evoca Jesucrist Superstar, un èxit de televisió i cinema que va dur el Messies a la pantalla. Entreteniment a base d'històries bíbliques és un nou nínxol per plataformes com Amazon Prime, Max o Netflix. El Jesucrist de The Chosen és Roumie, un actor catòlic que fa nou anys era un personatge de segona que estava desitjant triomfar, però no se’n sortia. Un matí, va pregar reclamant una intervenció divina. Tres mesos més tard, l’escullen per ser Jesucrist a The Chosen. A la sèrie s’hi barregen diverses temporades amb personatges quotidians, context històric i rebaixen la solemnitat a favor d’un Jesucrist que arribi a la gent. Estem parlant de 280 milions d’espectadors i traduccions a 50 idiomes. El secret? Cap, diu el creador de la sèrie, Dallas Jenkins, que reconeix que la història de Jesucrist és la més famosa i exitosa de la història i que, en tot cas, ell el que fa és recordar a l’espectador, cristià o no, la humanitat i la rellevància que hi ha darrere aquesta narració.
En les històries religioses hi ha una oportunitat de negoci. Tot un públic desatès i en creixement
Ni un Jesús hippie ni un Jesús sant. El que surt ara és un Jesús amb autoritat, però que parla com la gent, diuen els fans de The Chosen, que organitzen passis de la pel·lícula amb testimonis, concerts i converses. Organitzen premières multitudinàries per tot el món, de Nova York a Barcelona, Ciutat de Mèxic o São Paulo.
També aquest 2025 s’ha recreat Rei de Reis en dibuixos animats, recreant una història de Charles Dickens i narrada des dels ulls d’un nen. Enguany també és notícia House of David, on un Goliat gegant creat a Wonder Project, una empresa que ha vist en les històries religioses una oportunitat de negoci. Tot un públic desatès i en creixement.