Elon Musk s’ha presentat al Despatx Oval de la Casa Blanca amb el seu fill de quatre anys —Lil X, per a més senyes— mentre Donald Trump signava l’ordre executiva per aprimar l’administració. El nen va estar una estona a collibè del seu pare i la seva gorra de 'Make America Great Again', mentre jugava amb les orelles de l’home més ric del planeta, que segurament no podia pagar cangur. De tota manera, no és la primera vegada que un nen juga al sancta sanctorum del poder mundial. És cèlebre la foto a sota de l’escriptori, que després viuria moments més sòrdids, de John-John Kennedy sota les cames de JFK.
La comparació no és menor, perquè s’hi veu l’evolució del poder als Estats Units. Si fins ara el més semblant a una casa reial que tenien els americans del nord eren els Kennedy, ara els Trump volen agafar-ne el relleu. Això sí, amb un altre estil. Els vestits que Ivanka va seleccionar perquè la seva família els portés el dia de la investidura, amb el seu conjunt monocromàtic fent joc amb el conjunt color camell de la seva filla, van ser una inconfusible al·lusió als ducs de Cambridge.
La moda Trump vol entroncar amb els seus votants. Res no és gratuït. Un president amb els seus pesats vestits Brioni amb muscleres, barrets de cowboy i gorres 'MAGA'. Se'n va l’estil patrici dels Biden i la sofisticació dels Obama i comença una nova era de pentinats voluminosos, lemes vulgars i logos de marques de luxe. Hollywood demostra que als americans els agraden les dones amb els cabells rossos i ondulats i les hamburgueses.
La moda Trump vol entroncar amb els seus votants; res no és gratuït
Una estètica que vagi en contra de les regles de l'establishment forma part del joc de Trump, inclosa l'estètica tradwife, aquesta tendència a les xarxes socials de la generació Z en què les dones joves fan de mestresses de casa idealitzades, cuinant per als seus fillets de postal, abans mortes que senzilles. I ells, els Musk, però també els Bezos o els Zuckerberg, amb molta samarreta, però complements caríssims.
Els rics de tota la vida recorren a marques elegants, però, sobretot, a la discreció. D’això en saben molt a Catalunya. Que se sàpiga potser sí, però que no es noti gaire. En canvi, Trump representa l’home fet a si mateix, de la qual cosa també en tenim notícia a Catalunya, que prefereix que se sàpiga i que, perquè se sàpiga, s’ha de notar. Al final, el que diu Trump amb els seus vestits, el que diu la seva nova cort, és que són com el poble i que amb ells torna el somni americà i tothom es pot fer ric una altra vegada.