Ser un bon influenciador no és fàcil, qui us digui el contrari menteix. Ser influenciador és una gran responsabilitat que no tothom pot assumir. Per començar has de ser un tipus de persona a qui sempre li passin coses —perquè, si no, què els explicaràs als teus seguidors?, s’avorriran com una ostra—. No cal que siguin coses transcendentals, el to de veu que utilitzis i les expressions facials que facis ja les convertiran en transcendentals i emotives.
Una altra cosa molt important —condició sine qua non per ser un bon influenciador— és que has de tenir un armari ple de roba i milers de sabates, perquè, quan hagis de fer vídeos per explicar com et vestiràs per anar a algun lloc (sigui a dinar amb els teus pares o a una gala benèfica per recaptar diners per a influenciadors que necessiten roba de marca per tirar endavant), puguis fer el màxim de combinacions possibles.
També és necessari que et compris un kit de maquillatge d’última generació i estudiïs les tècniques més avançades de maquillatge perquè la teva bellesa deixi atònits els teus seguidors. Els coneixements de maquillatge també t’han de servir per instruir totes aquelles persones desemparades que no saben maquillar-se i que viuen en una angoixa constant perquè no saben utilitzar l’eyeliner.
Per què la gent ha de saber què sents realment i que la teva vida és horrorosa i trista? La vida ja és prou dura, no cal anar-ho cridant als quatre vents
I ja per acabar, és essencial que tinguis una vida social superguai; és igual si en realitat no és així, però ha de semblar que la tens (no fa falta que et caigui bé la gent amb qui et fas fotos o amb qui penges històries a Instagram). Recorda que també has de fer moltes coses diferents cada dia i viatjar molt (com més diners guanyis, més podràs viatjar). Tampoc cal que siguin grans coses; per exemple: pots estar sola a casa menjant un plat de mongetes amb patata bullida (perquè no tens amics), però, en canvi, fer un TikTok amb uns quants filtres i emoticones i dir que avui t’ha deixat el xicot per una noia que sabia fer-se millor la línia dels ulls que tu i que te n’has anat a passar un cap de setmana a París per superar-ho i que ara t’estàs menjant una esferificació de patata i mongeta en un restaurant de cinc estrelles.
Per què la gent ha de saber què sents realment i que la teva vida és horrorosa i trista? La vida ja és prou dura, no cal anar-ho cridant als quatre vents. Els influenciadors teniu una gran missió en aquesta vida: heu de fer d’aquest món un món millor, ple de colors i persones atractives, ben maquillades i ben vestides; així la resta de persones sabrem que hi ha un món molt millor que el que ens han venut i que la vida és alguna cosa més que néixer, reproduir-se i morir. Per això és bàsic que no deixis mai de somriure, per més malament que estiguis, per més desgràcies que et passin... a menys que vulguis guanyar seguidors a través del victimisme —no és gaire aconsellable, però a algunes persones els funciona—, llavors pots fer públic que t’ha sortit un gra al front i que ho estàs passant molt malament perquè tens un dinar i no saps quin maquillatge és millor per amagar el gra.
És important que tinguis clar que molta gent patirà per tu i que, per tant, ets responsable del seu benestar. T’aconsello que intentis fer directes almenys un cop a la setmana per interactuar amb els teus seguidors i mostrar empatia; però no oblidis mai que has d’anar ben maquillada i vestida amb una bona combinació de roba. Conec el cas d’una influenciadora que va perdre deu mil seguidors d’un dia per l’altre perquè va combinar uns pantalons curts verds de pana amb un top de cotó ecològic de color groc. Els seus seguidors no li van perdonar mai aquella mala combinació. Dit això, us deixo el vídeo que em va fer viral i em va convertir en una gran influenciadora.