El Corredor ferroviari Mediterrani aportarà a la Unió Europea l’1,8% del seu Producte Interior Brut (PIB), quantificat en 294.000 milions d'euros. Per cada euro invertit en els corredors transeuropeus es generarien 6 € de PIB addicional en 2030 i per cada mil milions d'inversió, gairebé 20.000 llocs de treball.

Aquestes són algunes de les xifres aportades per Lluís Ferrando, secretari autonòmic d'Obres Públiques i Vertebració del Territori de la Generalitat Valenciana, davant la Conferència de Regions Perifèriques i Marítimes, en la que ha reclamat més fons per al Corredor i que s'incloguen les obres de la connexió Cantàbric-Mediterrani. Per a Ferrando, "el Corredor Mediterrani és una inversió important però més cara seria la seua no construcció".

90 milions d’usuaris

Sobre el Corredor Mediterrani Europeu, Ferrando recorda que "serveix a 90 milions de persones, el 18% de la població de la UE-28, i representa un 17% del seu PIB, amb un mercat actual de 150 milions de tones de mercaderies que podria arribar a 267 milions el 2030 ", però ha insistit que" una xarxa col·lapsada, amb colls d'ampolla, sense connexions amb els ports i les plataformes logístiques, suposarien que l'eficàcia i la competitivitat del corredor es redueixin considerablement "

La importància dels ports

Els ports mediterranis recolzats pel Corredor Mediterrani permetran una millora en la competitivitat empresarial i per això són fonamentals les inversions en els nodes logístics per a un intercanvi modal àgil i competitiu, “especialment en els accessos ferroviaris als ports, per potenciar la intermodalitat de mitjans marítims i ferroviaris eficients i baixos en carboni ".

La Generalitat Valenciana manté la seua aposta per la connexió València-Madrid i Sagunt-Saragossa "l'ampliació de la xarxa bàsica del Corredor Mediterrani amb les connexions València-Madrid i Sagunt-Saragossa en la revisió de la RTE-T, imprescindible per completar la connexió dels cinc nodes urbans peninsulars de l'Estat espanyol "

La connexió del Corredor Mediterrani amb Aragó, Navarra, la Rioja i el País Basc és, segons el secretari autonòmic, "vital per a consolidar els tràfics de mercaderies que passen pels ports valencians, ja que es crea un corredor amb una àrea d'influència que és gairebé el 40% de la superfície espanyola, un 33,4% de la seva població i un 34,4% del PIB i suposa la interconnexió efectiva entre regions industrials i ofereix als València i el seu port una altra sortida cap a Europa, passant pels ports de la cornisa cantàbrica"