Aquest dijous es vota al Parlament Europeu els que seran els trams ferroviaris que conformaran la xarxa transeuropea de transport i rebran subvencions econòmiques de la Unió. Ximo Puig, president de la Generalitat Valenciana i Javier Lambán, president d'Aragó intensifiquen aquests dies els contactes a Brussel·les per aconseguir que la connexió entre Saragossa i Sagunt també formi part de les infraestructures prioritàries. Estan en joc més de 30.000 milions d'euros destinats al transport en el període 2021-2027.
Però els que també estan fent sentir la seva veu són els empresaris que integren l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE) que han manifestat la seva preocupació per l'incompliment de determinades obres del Corrredor Mediterrani compromeses políticament per 2018 i que no s'han executat. Segons AVE, la nova variant Tarragona-Vandellòs, hauria d'haver entrat en servei el 2018, està en fase de proves i entrarà en servei a la primavera de 2019. També queden pendents en 2018 la posada en marxa del tram Granada-Antequera. Segons assenyalen els empresaris en un comunicat, un cop acabades ja les obres, no s'han licitat dos dels set projectes del tram Múrcia-Almeria, i s'ha retardat a 2020 l'arribada de l'AVE a Monforte-Múrcia, tot i que ho farà soterrat.
El president d'AVE, Vicente Boluda, ha ressaltat que des que va començar la campanya per reivindicar aquesta infraestructura ferroviària s'ha "aconseguit que el Corredor Mediterrani estigui en l'epicentre del debat polític i social del nostre país, que els empresaris i la societat civil es s'impliquin i participin de la reivindicació i que els responsables públics assumeixin compromisos ". Boluda ha afegit que "tot avanç depèn de la voluntat política i al Corredor Mediterrani se li ha de donar una importància de primer nivell. Per això, és imprescindible que es doti pressupostàriament al projecte, ja que el que no està en els pressupostos no existeix"