S'apropen les eleccions i sembla ben bé que visquem en una campanya eterna des que es van anunciar les eleccions municipals i autonòmiques del passat 28 de maig. Pedro Sánchez va anunciar eleccions generals anticipades l'endemà dels comicis del 28-M i sant tornem-hi, campanya, sense donar temps a respirar. Repassant alguns diaris impresos és fàcil saber a qui li fan la campanya, n'hi ha que, fins i tot, és massa evident. Aquest dilluns 12 de juny ens fixem en l'ABC, que no sorprèn i porta una enquesta que dona una victòria flagrant al PP, la victòria és tant folgada que podria governar en majoria simple i sense el suport de Vox. "Feijóo supera els 150 escons i deixa el PSOE sense possibilitats", indica el rotatiu que li dona al PSOE un màxim de 107 escons. La portada també té espai per deixar a l'altura del betum el president del govern espanyol, Pedro Sánchez, del qual assegura que el seu palau oficial preferit "extreu aigua de Doñana" i que "en els últims cinc anys s'han gastat més de 2,5 milions per acollir les vacances del president del govern espanyol".
El Mundo entrevista "els nous barons del PP": Carlos Mazón i Jorge Azcón. Els dos dirigents del PP que seran, respectivament, els propers presidents del País Valencià i de l'Aragó, s'han trobat a la frontera entre les dues comunitats autònomes per posar pel diari. En clau esportiva, un altre dels protagonistes del dia, Novak Djokovic, que ha vençut Casper Ruud a la final del Roland Garros i supera, amb 23 Grands Slams, Rafa Nadal.
El serbi Novak Djokovic es va alçar al Roland Garros amb el Grand Slam, superant en un l'espanyol Rafael Nadal i convertint-se en l'home amb més premis grans de la història, i va recuperar el número 1 del món en detriment del també espanyol Carlos Alcaraz. El jugador de Belgrad va aixecar per tercera vegada la corona a París, després de derrotar el noruec Casper Ruud, que va perdre, 7-6(1), 6-3 i 7-5 en 3 hores i 13 minuts. El País destaca la victòria ja que la del tenista és l'única de la portada. En clau espanyola, assegura que "El Marroc obstaculitza l'obertura de les duanes de Ceuta i Melilla". El rotatiu ha tingut accés a "diverses cartes que revelen les reiterades traves de Rabat per complir el que s'ha pactat".
La Razón no cal ni dir a qui li fa la campanya electoral i titula: "Feijóo rebaixarà l'IRPF per a les classes mitjanes i baixes". Precisament aquest diumenge, el cap de files del PP va constatar aquest diumenge que li sembla "una passada" la proposta del líder del PSOE, Pedro Sánchez, de demanar 'sis cara a cara' amb ell, i el va instar a debatre amb Yolanda Díaz, Irene Montero, Arnaldo Otegi o Carles Puigdemont, tot i que considera que allò "insuperable" seria veure confrontar el president del govern espanyol "amb el Sánchez del 2018".
En clau econòmica La Vanguardia obre el debat de les pensions assegurant que "la jubilació dels boomers llastrarà el PIB durant dues dècades". El rotatiu explica que l'envelliment de la població espanyola no només minvarà la força laboral, sinó que afectarà també al consum, que entre els pensionistes caurà fins el 6%". La portada també posa l'accent en el fet que aquest diumenge l'ex primera ministra Nicola Sturgeon va ser detinguda. La policia escocesa va confirmar la detenció d'una dona de 52 anys "com a sospitosa en relació amb la investigació en curs sobre les finances del Partit Nacional Escocès". Sturgeon, de 52 anys, va ser interrogada pels detectius de la policia i després posada en llibertat.
"Cornellà es rebel·la"; titular clar i concís el que acompanya la imatge del dia d'El Periódico. Gairebé 6.000 persones, segons la Guàrdia Urbana de Cornellà de Llobregat, es van concentrar al municipi aquest diumenge al vespre per rebutjar l'últim feminicidi. En una declaració institucional, es van condemnar "de forma rotunda i enèrgica" l'assassinat d'una dona en mans de la seva parella i es va mostrar solidaritat envers la família de la víctima. Per la seva banda, la consellera d'Igualtat i Feminismes, Tània Verge, també va expressar "rebuig, indignació i consternació" pel succés. A l'acte celebrat a la Plaça de Catalunya hi van assistir alguns dels artistes que ahir a la tarda havien d'actuar a Cornellà amb motiu de les festes de Corpus, com Nil Moliner o Alfred Garcia, i els Castellers de Cornellà van fer un pilar en símbol de dol.
"El Parlament i les sindicatures han vetat investigacions d'Antifrau", titula l'Ara que explica que les tres institucions han frenat fins a cinc auditories externes de l'ens dirigit per Miguel Gimeno. En la mateixa línia, assegura que la cambra ha donat el vistiplau a una actuació de l'Oficina per primer cop arran de les llicències per edat. La fotografia és per a Novak Djokovic i un petit destacat també per a la detenció de l'ex primera ministra d'Escòcia, que va ser deixada en llibertat sense càrrecs per part de la policia escocesa aquest diumenge a la tarda, després de ser arrestada aquest diumenge al matí. La policia escocesa va detenir Sturgeon a les 11.09 hores, hora catalana, "com a sospitosa en relació amb la investigació en curs sobre les finances del Partit Nacional Escocès".
"Google amaga el català", denuncia El Punt Avui. L’Aliança per garantir la presència digital del català, que va ser presentada el passat 21 de març, assegura que la seva primera preocupació és l’actual pèrdua de rellevància en els resultats de cerca web en català. Han publicat ara un estudi que analitza el trànsit web de 639 llocs web multilingües dels sectors públic, acadèmic, mediàtic i empresarial. Una de les conclusions és que Google ha fet perdre visites a dues de cada tres webs en català. El 66,5% (més de dos terços) dels llocs web multilingües analitzats s’han vist afectats pel problema, havent perdut tràfic a les seves versions de llengua en català.