Plataforma per la Llengua, l'ONG del català, va denunciar el passat maig un acomiadament per part de l'empresa de supermercats Veritas en un establiment de Puigcerdà per parlar en català als clients. Tot i que la mateixa empresa va negar que fos per parlar català, si no que va ser perquè "el període de prova havia acabat", ara la treballadora, Plataforma per la Llengua i l'empresa han arribat a un acord per evitar el judici. Consisteix a promoure el català amb mesures concretes, com ara "etiquetar els productes en català, publicar el 50% del contingut a les xarxes socials en aquesta llengua i formar els treballadors en sensibilització i gestió lingüística".
Tot i que l'empresa ha ofert readmetre la treballadora acomiadada, ella prefereix no tornar-hi i serà indemnitzada. Tot plegat, segons Plataforma per la Llengua, permetrà que l'empresa s'adeqüi al Codi de Consum de Catalunya, que obliga que les dades d'etiquetatge, instruccions, embalatges i manuals dels productes distribuïts a Catalunya, així com les factures i els pressupostos, siguin, com a mínim, en català i en el mateix format que la resta de llengües que hi apareguin.
S'afegeix a altres empreses i nomenen un "relator"
D'aquesta forma, Ecoveritas s'afegirà a la llista d'empreses similars que ja utilitzen el català en les seves comunicacions a les xarxes: Bonàrea, Bonpreu Esclat, Condis i Caprabo, entre d'altres. Per tal de poder garantir el compliment d'aquests acords, Ecoveritas nomenarà un interlocutor que vetllarà pel seguiment dels compromisos presos. Prèviament a aquest acord, Ecoveritas ja havia introduït el català en els tiquets de compra, tal com havia demanat Plataforma per la Llengua en reiterades ocasions, ja que fins llavors estaven en castellà.
Xoc de relats amb l'empresa
Tot i que el passat mes de maig el fundador i president executiu de Veritas, Silvio Elías, havia negat categòricament que la treballadora fos acomiadada, malgrat que Plataforma per la Llengua va fer públic un àudio en el qual l'encarregat de l'establiment reconeix que l'han acomiadada per motius lingüístics, després que dos treballadors de l'empresa es van fer passar per clients i es van queixar que la treballadora els responia en català, amb l'argument alegal que ells s'hi havien adreçat en espanyol. Sobre aquest fet, Elías va criticar que l'àudio està editat i té talls que fan que es pugui malinterpretar la conversa "que s'ha enregistrat sense el consentiment de la companyia".