"Vaig baixar del cotxe i em van dir que estava detingut. 'Ens has d'acompanyar'. Però la persona que ho deia ho va fer com dubtant. Això em va fer pensar que potser no eren policies". L'alcalde de Verges, Ignasi Sabater, ha explicat el moment de la seva detenció aquest dimecres en una entrevista a RAC1. "Vaig demanar per anar a casa meva i em van dir que no. Em van posar les manilles".
"Em van dir que eren policies i els vaig demanar si ho podien demostrar", ha explicat. "Al principi vaig passar molta por" i ha comentat que "potser algú va rebre de la meva manilla, els vaig demanar disculpes". "Em vaig queixar que m'estaven fent molt de mal". "Quan ja tenia una manilla posada, un d'ells em va ensenyar una placa", ha relatat.
Sabater ha explicat que de camí a Girona "em van ensenyar un paper dins el cotxe. M'acusaven de delictes públics". "Durant el camí em van dir que els havia posat les coses difícils". L'alcalde ha explicat que després de fer-li les fotos, ja a la comissaria, li van dir que s'havia posat nerviós i "que potser un company seu (policia espanyol) hauria d'anar a l'hospital".
.@ignasisabater: "A la comissaria em van dir que havia enviat policies a l'hospital. Si ho volen agafar en contra meva també ho faran. Devia ser involuntàriament en el moment en què jo no em deixava posar la segona manilla."
— El món a RAC1 (@elmonarac1) January 17, 2019
"Ens van tancar al calabós", ha explicat. "A Dani Cornellà i la resta de persones detingudes", ha concretat. "En Benet (Salellas) va demanar les fotos del dia 1 d'octubre i es veu clarament que no sóc jo". Sabater ha explicat que el dia 1 d'octubre no era a les vies de l'AVE, tal com se l'acusava sinó a l'institut treballant.
.@ignasisabater: "Em vaig indignar encara més quan em van ensenyar un paper que m'acusava de desordres l'1 d'octubre de 2018 perquè aquell dia jo no era a les vies de l'AVE de Girona i estava treballant a l'institut."
— El món a RAC1 (@elmonarac1) January 17, 2019
Sabater encara no sap si denunciarà: "Encara no sabem si presentarem denúncia. Ho hem de parlar amb en Benet (Salellas)". Però el que sí ja li han dit és que haurà d'estar 15 dies amb el braç immobilitzat.
.@ignasisabater: "Tinc una lesió a l'escafoide perquè em van estrènyer la manilla al màxim. Jo em queixava que em feien molt mal i els deia que pujaria al cotxe tranquil·lament."
— El món a RAC1 (@elmonarac1) January 17, 2019