El líder de Se Acabó la Fiesta (SALF), Alvise Pérez, ha arribat aquest dimarts per primer cop al Parlament Europeu com a diputat electe i ha confirmat que es presentarà com a candidat a la presidència del govern espanyol quan es convoquin eleccions generals. "Quan es convoquin eleccions generals, dimitiré com a eurodiputat i m'hi presentaré", ha afirmat davant els mitjans abans d'entrar a l'hemicicle. Alvise ha apuntat "nosaltres el que volem és prioritàriament accedir a la Moncloa o que la Moncloa depengui de nosaltres en la formació de govern i poder prioritàriament fer fora Pedro Sánchez del govern d'Espanya". El nou europarlamentari ha detallat que "la idea és bàsicament poder compatibilitzar les meves accions com a eurodiputat amb la posada en marxa de l'estructura que necessitem per crear el partit polític, amb el qual ens presentem a les pròximes eleccions generals a Espanya".
Salt de SALF al Parlament Europeu
Alvise Pérez ha recordat que representa "més de 800.000 espanyols farts de com funciona Europa, especialment en matèria migratòria" i ha aprofitat per titllar a la Comissió Europea d'Ursula von der Leyen de ser "un govern que cada vegada s'assembla més a la Unió Soviètica que a una veritable Europa de les nacions". De moment, SALF no forma part de cap de les famílies polítiques europees, encara que Alvise ha afirmat que està en negociacions amb "almenys tres grups diferents" i ha confirmat que en els pròxims dies anunciarà la seva decisió, que dependrà dels compromisos de cada grup en matèria de lluita contra la corrupció i de les seves opcions per maximitzar la influència de SALF al Parlament Europeu.
Els votants d'Alvise Pérez
El darrer estudi del CIS serveix per fer un perfil dels votants d'Alvise, el qual confirma que el vot a l'extrema dreta és majoritàriament masculí. El 70% dels votants de SALF són homes de menys de 44 anys i gairebé la meitat és menor de 34 anys. Alvise s'ha establert a internet com un agitador d'extrema dreta a les xarxes socials i és on hi ha seduït la majoria dels seus votants. Segons les dades del CIS, el 62% dels que el van votar responen que es van informar principalment a través de les xarxes socials. Aquestes xifres se situen molt lluny de la resta de formacions de tot l'espectre ideològic. Per exemple, el 32% dels votants de Vox s'han informat a través de les xarxes i el 31% de Podemos.
D'entre totes les xarxes socials utilitzades, on Alvise s'ha fet més fort és al seu canal de Telegram, un feu particular on Alvise fa propaganda i al qual van recórrer la meitat dels que el van votar. A més, un quart dels votants de SALF també tenen una gran presència a TikTok. A trets generals, són usuaris molt actius en el consum de continguts a les xarxes socials.