Amazon va rebutjar una denúncia policial d'un client perquè està en català, segons ha denunciat aquest dilluns Plataforma per la Llengua. Tot va començar quan el client va comprar a la plataforma de comerç electrònic un ordinador portàtil i va rebre una ampolla d'aigua, de manera que va posar-se en contacte amb l'empresa per notificar-los la incidència. La companyia li va demanar que presentés una denúncia policial per poder tramitar la queixa i el client va anar a denunciar els fets als Mossos. Però Amazon va considerar que hi havia un problema: la denúncia estava redactada en català i que només podien procedir si estava en castellà.
"No hem pogut verificar els detalls de la denúncia policial que ens vas proporcionar. Necessitem que estigui en espanyol, no en català. Per tant, no podem seguir ajudant-te amb aquest afer. Et demanaríem que resolguessis els problemes i que tornis a compartir amb nosaltres la denúncia policial", va respondre el servei d'atenció al client de la companyia. Plataforma per la Llengua ha considerat que es tracta d'"una discriminació lingüística flagrant que deixa el client desemparat i indefens davant la companyia estatunidenca". "La denúncia dels Mossos d'Esquadra estava redactada en l'idioma oficial del país i, per tant, l'empresa l'hauria d'haver acceptada i respectat el dret del consumidor de comunicar-se en la seva llengua, i més quan aquest havia presentat un document oficial", ha afegit l'entitat.
Amazon, una discriminació sistemàtica al català
Davant dels fets, Plataforma per la Llengua ha anunciat que es posarà en contacte amb l'Agència Catalana del Consum per tal que respongui a "aquesta vulneració dels drets dels consumidors", alhora que s'ha posat al servei de la víctima per ajudar-la en tot el que calgui i estudiar quins són els següents passos a fer.
L'entitat també ha aprofitat per denunciar les polítiques lingüístiques discriminatòries d'Amazon vers el consumidor de parla catalana, ja que "la companyia estatunidenca vulnera sistemàticament els drets dels catalanoparlants". Durant aquest 2023, Plataforma per la Llengua ja ha rebut vuit queixes per discriminacions lingüístiques d'Amazon —tres de les quals per la negativa de l'empresa a atendre comentaris o acceptar documents en català—. A més, fa temps que li reclamen que integri el català a la seva activitat i s'adeqüi a la normativa vigent.