Els nou professors de l'escola El Palau de Sant Andreu de la Barca (Baix Llobregat) acusats de suposats delictes d'odi a fills de guàrdies civils després de la repressió policial de l'1-O, han rebut greus amenaces i insults d'unionistes després que el president de Ciutadans, Albert Rivera, els ha assenyalat mostrant les seves cares i citant una publicació d'El Mundo.
Sota el titular "Els nou mestres catalans de la infàmia", el rotatiu madrileny ha publicat un extens reportatge amb els noms complets dels professors, fotografies i tot tipus de detalls sobre l'acusació de la fiscalia. Albert Rivera ha compartit la publicació al seu compte de Twitter atacant els mestres i assenyalant-los amb les fotografies, un fet que ha provocat una allau de retrets per parts de nombroses personalitats de la cultura catalana.
Aquest ha estat el polèmic tuit del líder de Ciutadans.
Los maestros separatistas que señalaron públicamente a hijos de @guardiacivil en Cataluña. La fiscalía les investiga por delitos de odio, pero el Gobierno de España dice que no les abrirá expediente. Con cobardía nunca se vence al nacionalismo. https://t.co/LOaSxV36El
— Albert Rivera (@Albert_Rivera) 29 d’abril de 2018
La periodista i exestudiant de l'Institut El Palau Judith C. Clavain ha publicat els comentaris amenaçadors que està rebent a conseqüència de tot plegat una professora assenyalada. "Mireu el que ha provocat la publicació dels noms i les cares dels meus professors", ha lamentat. "Indepe rabiosa", "Mereces dar clases en Alcalá-Meco" o "nazi" són alguns dels insults que han inundat les xarxes socials de la mestra.
Mirad lo que ha provocado la publicación de los nombres y las caras de mis profesores. Esto es el Facebook de una de ellas. Muy bien por compartirlo, @Albert_Rivera. Luego nos hablarás de persecución y de incitación al odio. pic.twitter.com/LrmdejVos8
— Judith C. Clavain (@JudithClavain) 29 d’abril de 2018
Altres usuaris han amenaçat directament els professors i els han advertit que ara ja saben qui són. "Si alguien los ve por la calle, que los "salude". "Yo lo haré", ha amenaçat un individu des d'un compte anònim.
Os presento a los nueve "profes" catanazis que han hecho la vida imposible a los hijos de Guardias Civiles...
— NoPueden. No (@anonimo0410) 29 d’abril de 2018
Si alguien los ve por la calle, que los "salude". Yo lo haré...!!!https://t.co/aHanWoBRB3
Estos pijo fascistas separatistas deben pagar por lo que hicieron
— Carmen Jiménez #Vox (@cjVOX) 29 d’abril de 2018
No sé si serán pijos o fascistas, lo que si son, es ,unos sinvergüenzas de lo más bajo, atacar a menores de esa manera. Simplemente no pueden estar llevando el peso de la educación de los niños ni de nadie. Tienen que estar inhabilitados de por vida para la enseñanza.
— David (@David28176883) 29 d’abril de 2018
A la cárcel y por su puesto que jamás vuelvan a dar clases, más que nada porque no saben dar clase de nada.
— a (@kanoute80) 29 d’abril de 2018
Que gentuza separatista, dan asco ,la pena es que no tienen el castigo que debieran
— Clara Martín (@claradiazguerra) 29 d’abril de 2018
No han cumplido con sus obligaciones ?? Han faltado a lis derechos más elementales de sus alumnos ?? Cese inmediato y que se dediquen a la cría de perros rabiosos. Sustitución inmediata
— Manuel Luis Romero (@ManuelLuisRomer) 29 d’abril de 2018
Habria q llenar los sitios web, d estos criminales cobardes con #yotambiensoyhijodeguardiacivil. Donde estan ahora los q se indignan tanto x el acoso escolar?.
— Lorenzo Ruiz (@Lorenru1) 29 d’abril de 2018
Bandas de xenófobos y racistas Separstistas, se asimilan métodos parecidos a las peores épocas nazis, excluyentes y al servicio de una peligrosa elite que solo traerá dificultades y penas a todo el pueblo trabajador que habita Cataluña.
— Victor Velez Uribe (@VVelezUribe) 29 d’abril de 2018