L'associació de mestres Rosa Sensat ha defensat el document del conseller d'Ensenyament, Josep Bargalló, sobre el model lingüístic, ja que creu que el vol actualitzar i "posar-lo al dia" perquè el context ha canviat des del segle passat i continuarà canviant amb el temps.
4. No tinc cap sospita perquè al darrera del document es vulgui matar el model d'immersió lingüística, sinó per posar-lo al dia, en un context sociolingüístic que ha canviat des del segle passat i que continuarà canviant @francinamarti @JosepBargallo @ensenyamentcat (llegiu fil)
— Rosa Sensat (@RosaSensat) 24 d’octubre de 2018
La presidenta de l'associació, Francina Martí, ha valorat el document sobre el model lingüístic a l'escola catalana presentat aquest dimarts considerant que des de l'associació no es veuen més perills dels "que hi havia fins ara" perquè la llengua catalana segueixi sent la vehicular a les escoles i instituts de Catalunya.
Sobre el document del model lingüístic a l’escola presentat pel conseller @ensenyamentcat @JosepBargallo @francinamarti pensa que (seguiu el fil) 1. No hi veiem + perills dels q hi havia fins ara perquè el català deixi d ser la llengua vehicular d les escoles i instituts @cfdeh pic.twitter.com/yTtBHlajNa
— Rosa Sensat (@RosaSensat) 24 d’octubre de 2018
De fet Martí ha posat de manifest que en els últims anys ja s'ha anat fent a les escoles el que el document de Bargalló posa de relleu: "donar valor a totes les llengües, perquè siguin conegudes i estimades pels infants", siguin les llengües d'origen dels estudiants o les oficials.
2. El fons del document posa de relleu el que ja s'ha anat fent a les escoles aquests últims anys: donar valor a totes les llengües, perquè siguin conegudes i estimades pels infants, tant les llengües d'origen, com les oficials... @davidaltimir @BetMadera @JaumeFunes @jgirona1
— Rosa Sensat (@RosaSensat) 24 d’octubre de 2018
La presidenta de Rosa Sensat ha defensat que les llengües no han de ser un objecte d'aprenentatge, sinó que "s'han d'estimar", de fet, Martí ha afegit que les llengües serveixen "per aprendre a endreçar el pensament, per comunicar-nos els uns amb els altres i per fer coses interessants".
3. Les llengües no han de ser un "objecte" d'aprenenatge, sinó que s'han d'estimar a través de l'ús. Les llengües serveixen per fer coses, per aprendre a endreçar el pensament, per dir coses interessant, per comunicar-nos els uns amb els altres... @consescat @AnnaSimo
— Rosa Sensat (@RosaSensat) 24 d’octubre de 2018