El Rei perd audiència per tercer any consecutiu. El missatge de Nadal de Felip VI va registrar un mínim històric i és el menys vist dels últims 18 anys. A l’Estat, el discurs el van veure una mitjana de 5.822.000 espectadors (el 57,6% de quota de pantalla, és a dir, dels que veien la televisió en aquell moment) sumant les 25 cadenes estatals i autonòmiques que el van emetre, segons la consultora Barlovento, amb dades de Kantar Media. En comparació amb el de l’any passat, el missatge de Felip VI ha perdut 844.000 espectadors i 7,5 punts de quota (el 2015 en va tenir 6.666.000 i un 65,1% de quota, respectivament).
A Catalunya va aplegar 689.000 espectadors, amb un 41,1% de quota de pantalla. Només 16.000 persones van seguir el discurs pel canal de notícies 3/24, de la CCMA, que va decidir no emetre'l per TV3.
Només Euskadi supera Catalunya com la comunitat autònoma amb el seguiment més baix del missatge de Felip VI, amb 126.000 espectadors i un 31,6% de quota.
A Catalunya, l’al·locució de Felip VI va ser seguida per Telecinco (11,5% dels espectadors), TVE (10,3%) i Antena 3 (7,9%). Al conjunt de l’Estat, els espectadors van preferir seguir el missatge per TVE (19,2%), Telecinco (11%) i Antena 3 (10,5%).
Aquesta és la tercera intervenció nadalenca de Felip VI, les quals han anat perdent progressivament audiència: 8,2 milions d’espectadors el 2014, 6,6 el 2015 i 5,8 aquest 24 de desembre del 2016. El discurs reial amb més seguiment mediàtic va ser el del rei Joan Carles de l’any 2000, amb 9.140.000 espectadors i un 87,2% de quota de pantalla.