El president de la Cambra de Comerç d'Espanya i de Freixenet, Josep Lluis Bonet, ha condicionat els resultats de les eleccions del 21-D a la "recuperació" de la marca Barcelona, que considera que "està morta" després de perdre en la votació de la seu de l'EMA.
"El que va passar és gravíssim; Barcelona mai havia perdut un concurs internacional fins fa dos mesos, ara la marca Barcelona està morta", ha ressaltat. Segons l'empresari, tot depèn del resultat de les eleccions. "Els que vivim allà hem de parlar molt clar: si seguim pel mal camí sortirem en desbandada", ha deixat anar.
Per tot això, ha demanat "una demostració de fraternitat de la resta dels espanyols amb els catalans", sobretot després de les eleccions del 21 de desembre. Així s'ha expressat davant 1.300 directius i executius que durant aquest dimarts han participat en la XVI edició del Congrés de CEDE, que es desenvolupa a l'Auditori de la Diputació d'Alacant.
"Molts catalans han arribat a la conclusió que no els volen, i resulta que sí", ha manifestat, pel que ha instat la resta d'espanyols a fer gestos en aquesta direcció "a mitjà i curt termini", doncs contribuiran a la "concòrdia i la convivència".
A més, preguntat sobre la situació espanyola del sector empresarial, ha opinat que s'enfronta a un "risc intern gravíssim" a causa del conflicte secessionista a Catalunya.
"No s'ha valorat exactament fins on pot fer mal" aquest problema polític, que ara ja deixa veure les primeres conseqüències, com la marxa a Amsterdam de l'Agència Europea de Medicaments (EMA), fet que ha qualificat com "fatal".