El president de la Cambra de Comerç, Joan Canadell, ha criticat en una entrevista a TV3, el mandat de la presidenta de l'ANC, Elisenda Paluzie, i ha lamentat que l'entitat no hagi fet prou pressió sobre els partits independentistes.
"Aquests dos anys he trobat a faltar una ANC més combativa amb els partits [independentistes]. Hem vist com els partits es feien enrera, a partir del 30 de gener. Només ha estat una baixada, un anar reculant i reculant. L'ANC hauria d'haver fet molta més pressió. Això és l'únic que trobo a faltar d'aquest darrer mandat", ha manifestat.
Canadell va ser el cap de la candidatura Eines de país que l'ANC va presentar a la Cambra de Comerç de Barcelona, on va guanyar en representants.
El president de la Cambra ha acusat el president espanyol, Pedro Sánchez, de no fer res per mantenir l'empresa Nissan a Catalunya. "Què ha fet el senyor Sánchez per salvar Nissan? Algú ens ho pot dir?", ha indicat sense embuts.
Canadell ha recordat que Sánchez va fer un tuit al mes de gener indicant que la permanència de Nissan estava garantida, però ha lamentat que fos una falsedat.
"Jo crec que encara hi ha solució. Però això passa perquè l'Estat aposti clarament per salvar Nissan. Hem vist el que ha passat a França amb Renault, on han posat més de 8.000 milions d'euros sobre la taula. Hem vist el que han fet a Anglaterra. Hem vist el que han fet als EUA a un altre nivell, protegint la seva economia i la seva indústria. I aquí no sabem si l'Estat espanyol ja no ens contempla com a part de la seva economia. Quan fem referència a un sector tan crític com és el de l'automòbil, la pregunta és: Què ha fet el senyor Sánchez per salvar Nissan? Algú ens ho pot dir? Més enllà d'unes declaracions que van resultar falses quan va dir que Nissan se salvaria, i justament ha resultat el contrari", ha afegit.
"O no ha fet res, o no ens ho ha explicat. S'han de posar les piles molt ràpid i fer el que calgui per salvar-la. Seria la demostració que la meva teoria no és certa: l'Estat espanyol no vol fer res per Catalunya, per l'economia catalana, perquè dona per descomptat que tard o d'hora no hi serem. Si jo m'equivoco, que salvin Nissan, que facin el que calgui per salvar Nissan".