Carme Forcadell s'ha quedat "de pedra" quan en un hotel de Figueres li han dit que parli en castellà. Ho ha explicat ella mateixa aquest dimarts a Twitter, on ha titllat la situació de "desesperant". "Acabo de trucar a un hotel de Figueres per reservar una habitació i m'he quedat de pedra, després de dir bona tarda m'han dit: 'En castellano, por favor'. A Figueres, és desesperant", ha lamentat l'expresidenta del Parlament. I ha afegit: "Evidentment no he reservat habitació".
Tanmateix, Forcadell no ha rebut suport a les xarxes socials. En poc més d'una hora ha rebut més de 300 respostes, la gran majoria criticant-la per la inacció d'ERC en aquest àmbit. "Fa gràcia els polítics que us feu els sorpresos per les conseqüències dels vostres governs", "Per a queixes o reclamacions cal adreçar-se a ERC, preguntar per Pere Aragonès", "Què heu fet exactament per evitar la constant castellanització i desnacionalització de Catalunya?", "Prou cinisme, Carme, en sou els principals responsables", "Això és el que heu promogut des del teu partit"...
Sigui com sigui, cal recordar que Plataforma per la Llengua té una aplicació mòbil que permet valorar i comentar l'ús que es fa de la llengua catalana en comerços, restaurants, cinemes i altres establiments. Es tracta de CatalApp, on els usuaris poden buscar l'establiment en qüestió i puntuar de l'1 al 5 l'atenció oral, escrita i virtual, a més d'afegir-hi comentaris addicionals per ampliar la valoració. Aquestes notes es faran servir per atorgar-li una puntuació global i que altres usuaris puguin veure si l'establiment és responsable amb l'ús del català.
Plataforma per la Llengua també recull al seu lloc web que el Codi de consum estableix que els consumidors tenen dret a ser atesos oralment i per escrit en la llengua oficial que escullin: si el català és la llengua escollida, doncs l'atenció ha de ser en català. Això sí, "ser atès" s'entén com a obligació d'entendre, almenys, qualsevol persona consumidora que s'expressi en les dues llengües, sense que això comporti l'obligació de parlar en una llengua o una altra. Si els drets lingüístics no són respectats, els consumidors poden demanar els fulls oficials de reclamació/denúncia.