El líder de l'oposició i Ciutadans, Carlos Carrizosa, ha qualificat de "frívola i ridícula" la denúncia que el vicepresident del Govern amb funcions de president, Pere Aragonès, va fer davant la presidenta de la Comissió Europea, Ursula von der Leyen, a la conferència de presidents autonòmics.
En una roda de premsa celebrada aquest dimarts al Parlament, Carrizosa ha assegurat que li "costa" pensar en "alguna cosa més improcedent, inoportuna i fora de lloc" que el "comentari d'Aragonès sobre el seu projecte rupturista". "Això ens avergonyeix. Els representants catalans no saben comportar-se en els fòrums. On queda la serietat de la nostra comunitat autònoma amb pronunciaments com aquest?", ha carregat.
Carrizosa ha justificat les seves crítiques assegurant que les institucions europees "ja s'han pronunciat reiteradament" a favor de la defensa de "l'ordre constitucional espanyol". "Els referèndums que estan en contra de les constitucions estan fora de la llei", ha insistit.
Per altra banda, Carrizosa ha instat el Govern a "deixar de contradir-se", en referència a la confusió generada arran de l'obligatorietat del teletreball i també per les declaracions de la consellera de Presidència, Meritxell Budó, assegurant que el confinament de cap de setmana estava sobre la taula. Tanmateix, ha assenyalat que el teletreball és "una competència del govern espanyol" sobre la qual la Generalitat no pot regular.
"El Govern sembla la cabina dels germans Marx. És un Govern d'aficionats que actua a cop de globus sonda", ha criticat. També ha anunciat que el seu grup ha sol·licitat la compareixença del vicepresident Aragonès, la consellera de Salut, Alba Vergés, i el conseller d'Empresa, Ramon Tremosa.
Atac al català
Per últim, Carrizosa ha anunciat que han presentat una denúncia contra el grup 'Defensa Catalunya' per "coaccionar treballadors d'establiments públic que atenen en castellà". El cas té l'origen en una treballadora d'un forn de Barcelona que es va negar a atendre en català dues clientas. Posteriorment, el grup denunciat va visitar l'establiment per demanar explicacions.
Cal recordar que l’article 128-1 del Codi de consum (que desenvolupa l’article 34 de l’Estatut d’autonomia) estableix que els consumidors tenen dret a ser atesos oralment i per escrit en la llengua oficial que escullin. Concretament, les empreses i els establiments dedicats a la venda de productes o a la prestació de serveis que desenvolupen la seva activitat a Catalunya han d’estar en condicions de poder atendre els consumidors en qualsevol de les llengües oficials a Catalunya, és a dir, el català i el castellà.