La crisi pels resultats desastrosos dels alumnes catalans, els pitjors de la història, en l'informe PISA encara està lluny de tancar-se. Després que ahir el president Aragonès comparegués al Parlament per donar les explicacions i demanar als grups parlamentaris que treballessin plegats per intentar trobar solucions i mesures consensuades per revertir la situació, aquest dijous la consellera del ram Anna Simó ha enviat una carta a les famílies catalanes davant les quals s'ha compromès a reforçar l'aprenentatge a les escoles de matemàtiques i lectura. Els alumnes catalans que van fer la prova estan a la cua de tot l'estat en aquestes competències, per això, la consellera ha assegurat a les famílies que s'han "començat a impulsar les reformes necessàries", incidint en els aprenentatges en lectura i matemàtiques, "tal com reclamen els resultats de les darreres proves".
Simó es dirigeix a les famílies en mig del que descriu com un "debat sobre la davallada d'indicadors de resultats educatius", ja que no només les proves PISA han mostrat una evident reculada dels alumnes catalans, sinó que aquesta ja s'havia constatat en altres exàmens. La consellera assegura que les famílies són "clau" en l'èxit educatiu dels infants i joves, per "l'acompanyament en l'estona dedicada a l'estudi o a la lectura i la gestió responsable del consum de pantalles de dispositius electrònics". Aquest és un dels grans debats que hi ha sobre la taula en el món educatiu i, de moment, el govern espanyol, ja s'ha mostrat partidari de limitar l'ús del mòbil a escoles i instituts.
Simó insisteix a "fer pinya" per revertir els mals resultats
Simó ha defensat un model d'escola diversa que reflecteixi al seu torn la diversitat de la societat catalana actual, però al mateix temps incidint en la importància de reforçar l'assoliment de les competències per evitar resultats com els que s'han publicat les últimes setmanes. "Valorem l'esforç que estan fent els i les docents per gestionar la complexitat dels centres educatius i l'aprenentatge de l'alumnat", ha remarcat la consellera, demanant a les famílies que també tinguin confiança en els encarregats de l'educació dels seus fills i que s'impliquin en aquest procés. Recuperant també el missatge que va voler transmetre en la seva primera compareixença per explicar els resultats, una setmana després que fossin publicats, Simó ha dit a les famílies que "compta" amb elles per "fer pinya" per millorar l'educació a Catalunya.