Ada Colau no aconsegueix que els barcelonins aprovin el seu paper d'alcaldessa, segons el Baròmetre Municipal. El passat mes de desembre la nota era d'un 4,7 i ara és un 4,9. Dues dècimes per sobre però que encara l'allunyen del seu rival directe, el líder a l'oposició Ernest Maragall, que sí que aprova amb un 5,4. El regidor d'Esquerra és l'únic que aconsegueix passar el tall a diferència de la resta de líders del consistori: Jaume Collboni del PSC obté un 4,9, la mateixa puntuació que Colau; Elsa Artadi de Junts per Catalunya un 4,7; María Luz Guilarte de Ciutadans un 3,8; Josep Bou pel PP un 3,2; i l'independent Manuel Valls un 3, la nota més baixa.
Malgrat tot, des del govern de Colau ressalten la gestió de l'Ajuntament, que, en aquest cas, obté sis punts més que el darrer Baròmetre de Barcelona i prop d'un 60,9% de la població, segons les enquestes, l'avalen davant d'un 36,6% en desacord. Amb la mateixa interpretació de lectura es queda el partit de Colau i destaquen que, a nivell de Barcelona En Comú, són els més ben valorats: "Si en aquest moment se celebressin eleccions, Bcomú seria guanyadora i milloraria els resultats del 2019", ha subratllat Jordi Martí, regidor a la Presidència.
Martí s'ha negat a reconèixer el suspens de Colau i l'ha disfressat en forma d'interpretació: "Aquesta dada coincideix amb l'aprovació de la tasca de l'alcaldessa Colau, amb un 60% dels enquestats". Unes dades que no tenen res a veure amb l'avaluació personal publicada.
Així doncs, seguint de forma estricta els resultats del Baròmetre, si avui se celebressin eleccions municipals, la intenció directa de vot seria la següent: Barcelona en Comú un 13,9%, Esquerra 13,1%, PSC i Junts per Catalunya 4,2%, CUP 3,1% (tot i estar fora del consistori), Ciutadans 1,1%, PP 0,6% i Barcelona pel Canvi 0,1%.
Les preocupacions
La inseguretat ciutadana continua sent la principal preocupació, un 17,6%, tot i que cau 11,5 punts respecte al Baròmetre de desembre. La crisi del coronavirus (7%) irromp per primera vegada i se situa per darrere dels problemes econòmics (8,5%) i l'atur (7,1%). Aspectes que estan relacionats entre ells però el Baròmetre els ha volgut diferenciar. Per això, la pandèmia "passa a ser la principal problemàtica de la ciutat", tenint en compte que el problema més rellevant, la inseguretat, ja existia anteriorment. Pel que fa a la situació política derivada del conflicte entre Catalunya i Espanya desapareix i passa del 14,9% a l'1,3% en tan sols mig any de diferència.
La pregunta sobre mobilitat no concreta, en cap cas, les noves mesures de mobilitat implementades i fa una pregunta general sobre si els barcelonins i barcelonines estan d'acord amb el reforç del transport públic. El resultat, com es preveia, és flagrant: un 94,7% a favor. Pel que fa a la implementació de més carrils bici, un 57,9% ho avala.
Només el 38,2% dels entrevistats es desplacen actualment per motius de feina i estudis. Dels que ara no ho fan, un 44,8% sí que ho feien abans del confinament: són els estudiants, que han finalitzat les classes, i treballadors que han deixat d’assistir presencialment al seu lloc de treball, fonamentalment entre els 25 i 55 anys. El transport privat, l'ús del cotxe i la moto, també puja després de la pandèmia: el cotxe del 13,6% al 28,9% i la moto del 9,7% al 15,1%.
L'univers de la mostra es basa en 805 enquestats de 18 anys i més, amb nacionalitat espanyola o estrangera, dret a vot a les eleccions municipals i la metodologia es basa en entrevistes telefòniques amb suport informàtic.