El grup audiovisual Mediapro qualifica d'"atemptat contra la llibertat de creació, expressió i pensament" un informe de la Guàrdia Civil que situa el seu president, Jaume Roures, com a possible integrant del "comitè executiu" que dirigia el procés.

Segons destaca el grup audiovisual en un comunicat, l'informe, remès al jutge del Suprem Pablo Llarena, adjunta un DVD amb el documental 1-O, produït per aquesta companyia, "com a prova de la implicació de Jaume Roures i Mediapro en la conspiració per proclamar la independència de Catalunya".

En aquest sentit, Mediapro considera "extraordinàriament greu i un insòlit atac a les llibertats de creació, informació i pensament que la producció d'un documental sigui considerat per la Guàrdia Civil una prova delictiva".

"Les esmentades llibertats —continua la nota de Mediapro— contemplades en la Constitució emparen qualsevol ciutadà i exigim que siguin respectades també per als professionals que van realitzar 1-O, atenent l'evident interès informatiu dels fets ocorreguts l'1 d'octubre del 2017".

Per Mediapro, "criminalitzar el documental i el seu contingut és un intent clar de fer callar" les veus de les persones que van participar en el referèndum de l'1 d'octubre, mentre destaca que l'emissió d'"1-O" va registrar un rècord d'audiència, amb més d'1.100.000 espectadors a TV3 i una quota de pantalla del 34,4%.

Centre de premsa

Mediapro "tampoc entén que es pugui considerar un delicte l'organització d'un centre de premsa per acollir els mitjans de comunicació desplaçats a Barcelona amb motiu de l'1 d'octubre, i oferir aquestes instal·lacions a totes les parts implicades", i recorda en el comunicat que només la meitat de les compareixences van correspondre a membres del Govern.

Ressalta a més que aquest centre organitzat pel grup audiovisual "va acreditar més de 400 periodistes de 150 mitjans de fins a 33 països de tot el món", entre ells les principals agències internacionals, com AFP, Reuters o Associated Press, televisions com BBC, Sky, RAI, Channel One, France 24, ARD TV o Al Jazeera, i destacats mitjans com The Wall Street Journal.