Plataforma per la Llengua denuncia un nou cas de catalanofòbia per part d'una famosa marca de cotxes. En concret, l'entitat denuncia que Toyota s'ha negat a atendre un client en català i "vulnera obertament els drets dels consumidors". En una publicació al seu compte de X, Plataforma per la Llengua mostra un missatge de la cadena automobilística on agraeix "la confiança del client", però li indica que es tracta d'una "companyia d'àmbit multinacional on els idiomes oficials són el castellà i l'anglès". 

Els drets dels consumidors

Des de l'entitat recorden que segons el Codi de Consum de Catalunya, els consumidors tenen dret a ser atesos en català: "Les persones consumidores, en llurs relacions de consum, tenen dret [...] a ser ateses oralment i per escrit en la llengua oficial que escullin". A més, també denuncien que negant-se a atendre en català s'incompleix la llei de Política Lingüística, que indica que "les empreses i els establiments [...] que desenvolupen llur activitat a Catalunya han d'estar en condicions de poder atendre els consumidors i consumidores quan s'expressin en qualsevol de les llengües oficials a Catalunya".

Catalanofòbia a València

Aquesta setmana, Plataforma per la Llengua també ha denunciat un altre cas de vulneració dels drets lingüístics a València. En concret, els fets es van produir el passat 8 de juliol en una piscina municipal de Benicalap quan una família va ser expulsada del recinte per parlar en català. Plataforma per la Llengua interposarà una reclamació a l'Ajuntament de València perquè la família "va patir l'agressió lingüística quan intentava rentar les carmanyoles"

Després d'una discussió amb el responsable de neteja, l'agent de seguretat va intervenir i va demanar al pare de la família que es dirigís en català perquè no l'entenia, l'home es va negar a canviar de llengua i  li va demanar que busqués un altre company que si entengués el valencià, perquè ell no anava a canviar la llengua: "Li vaig contestar que no parlaria en castellà, igual que no li vaig demanar que em parlés en valencià", segons explica el comunicat de Plataforma per la Llengua. 

L'ajuntament ha negat aquesta versió i defensa que el conflicte i posterior expulsió de la família de la piscina per rentar les carmanyoles del menjar a la piscina on es banyava la gent" i no pas per "parlar valencià". 

 

Segueix ElNacional.cat a WhatsApp, hi trobaràs tota l'actualitat, en un clic!