Els bars continuen tancats pel coronavirus però el cistell de la compra dels espanyols es va mantenir en guàrdia per fer front a aquesta situació en la cinquena setmana des que es va dictar l'estat d'alarma. Només la venda de farines, que continua disparada per cinquena setmana consecutiva amb un 163,4% més que l'any passat, pot superar el creixement sostingut i constant de la venda de begudes espirituoses -és a dir, destil·lats- que ha registrat la cinquena setmana un 93,4% més de vendes que l'any anterior.

El tercer producte que més ha crescut aquesta quarta setmana en relació a l'any passat són les cerveses, que han assolit un 85,5% més que el 2019, després d'experimentar des de l'inici de l'estat d'alarma la mateixa tendència de creixement constant que els destil·lats. També el vi ha marcat un nou sostre aquesta setmana amb un 73,4% més que l'any passat.

Junt amb les farines, la Pasqua ha provocat un nou repunt aquesta quarta setmana en la venda dels ous (75,5%), sucre (74,7%) i xocolates i cacaus (48,1%), mentre que les tauletes de xocolata, que no han parat de créixer en cinc setmanes s'han situat en un 70,1% més de consum que l'any passat.

Els snacks i fruits secs han continuat molt alts, tot i que frenar el creixement de les anteriors setmanes (58,1%), i també el pa, que ha marcat la cinquena setmana un 35,7% més en relació a l'any passat.

Bona part de la resta de productes considerats bàsics s'han estabilitzat en les vendes, segons les dades del ministeri. Això no obstant, en relació a l’any passat ha crescut el consum de carn (32,2%), peix congelat (79,5%), verdura (44,5) i fruita fresca (33,9%), però també els plats preparats (38,0%).