La consellera de Presidència, Laura Vilagrà, ha traslladat a la CUP quin ha estat el cost de l'anunci de promoció dels Jocs d'Hivern del 2030: gairebé 330.000 euros. Així consta en la resposta parlamentària que els anticapitalistes han difós aquest dilluns mitjançant les xarxes socials, on s'indiquen tres conceptes diferents: creativitat (28.765 euros), multimèdia (203.996,77 euros) i digital (96.920,24 euros). Les tres quantitats sumades resulten en un total de 329.682,01 euros per una publicitat a favor d'uns Jocs Olímpics que finalment no se celebraran a Catalunya, després del fracàs de la candidatura conjunta amb l'Aragó.
La plataforma Stops JJOO ja va denunciar al juny l'anunci de promoció dels Jocs d'Hivern, amb demandes al síndic de greuges, al Consell de l'Audiovisual Català (CAC) i a l'Oficina Antifrau. La qüestió és que criticaven que s'utilitzessin recursos públics per fer una campanya "parcial" a favor de la candidatura olímpica, de cara a la consulta que s'havia de realitzar arreu del territori afectat. I és que tant Vilagrà com Victòria Alsina havien defensat en la presentació de la mateixa consulta que serien neutrals. Com que es va cancel·lar la candidatura, la consulta no es va arribar a portar a terme. En qualsevol cas, es desconeixia el cost d'aquesta publicitat... fins ara.
La CUP, en rebre la resposta parlamentària, ha difós el document signat per la consellera de Presidència en el qual consta que el Govern s'ha gastat fins a 329.682,01 euros en l'anunci de promoció dels Jocs d'Hivern del 2030. "Quin despropòsit, Govern i consellera Laura Vilagrà!", han criticat els anticapitalistes a Twitter. "329.000€ per promocionar la consulta dels Jocs Olímpics d'Hivern". D'una consulta que no es va celebrar. D'uns Jocs que no se celebraran", han afegit.
Sota el lema "Tornem a fer història", la Generalitat va difondre el passat 24 un vídeo de 30 segons que s'ha arribat a emetre en mitjans de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA). En l'anunci es veuen diverses imatges del Pirineu i eslògans com "una oportunitat per tornar a brillar i enamorar el món sencer". És per això que Stops JJOO va considerar que era publicitat a favor dels Jocs d'Hivern i no pas una promoció neutra, tal com havien promès Vilagrà i Alsina. Un mes després de la publicació d'aquest vídeo, el Comitè Olímpic Espanyol (COE) va cancel·lar definitivament la candidatura.